انجام پروژه های پردازش ابری cloud computing

انجام پروژه های پردازش ابری cloud computing 09367292276

انجام پروژه های پردازش ابری cloud computing

انجام پروژه های پردازش ابری cloud computing 09367292276

مزایای اصلی رایانش ابری

مزایای اصلی رایانش ابری
- سرعت دسترسی به منابع
- کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای
- عدم وابستگی به سخت‌افزار و مکان
- قابلیت اطمینان
- قابلیت اندازه‌گیری
- امنیت
- نگهداری

 azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

Cloud Computing محاسباتی بر اساس اینترنت است که توسط آن منابع را به اشتراک می گذارند. در این مقاله توضیحات بیشتری درباره سرویس ابری ارائه شده است .

مانیکه تصاویر خود را به جای ذخیره سازی روی کامپیوتر شخصی تان، بصورت آنلاین ذخیره می کنید و یا اینکه از یک وب میل یا سایت شبکه اجتماعی استفاده می کنید، در واقع در حال استفاده از یک سرویس “محاسبات ابری” هستید. اگر سازمانی هستید که، به جای به روز رسانی سیستم مشابه درون سازمانی تان، خواستار به کارگیری یک سرویس صدور فاکتور آنلاین اید، این سیستم آنلاین نمونه ای از یک سرویس “محاسبات ابری” است.

محاسبات ابری نامی استعاری است که به اینترنت اشاره دارد چراکه عموما در دیاگرام های شبکه، اینترنت به شکل یک ابر نشان داده می شود.azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com



در تشریح معنای اصطلاح محاسبات ابری، تعاریف متعددی ارائه شده است. بر طبق یکی از این تعاریف، مفهوم “محاسبات ابری” به ارائه منابع محاسباتی در سطح اینترنت اشاره دارد. به جای نگهداری داده ها بر روی هارد درایوهای شخصی و آپدیت نمودن اپلیکیشن های موردنیاز، می توان از سرویسی که برروی اینترنت ارائه می شود برای به کارگیری اپلیکیشن ها و ذخیره سازی اطلاعات استفاده کرد. به عبارتی دیگر، پردازش ابری به کاربران این امکان را می دهد تا به اپلیکیشن هایی که در اصل در مراکزی به غیر از کامپیوتر شخصی و یا سایر تجهیزات متصل به اینترنت، که عموما در مراکزداده راه دور مقیمند، دسترسی داشته باشند. این خدمات افراد و سازمانها را قادر می سازد تا از نرم افزارها و سخت افزارهایی که توسط تیم های ثالث مقیم از راه دور مدیریت می شوند، استفاده نمایند. ذخیره سازی آنلاین فایل ها، سایت های شبکه اجتماعی، وب میل، و اپلیکیشن های آنلاین کسب و کار نمونه هایی از خدمات ابری است. مدل های محاسبات ابری اجازه دسترسی به اطلاعات و منابع کامپیوتری را از هر مکانی که ارتباط اینترنتی قابل دسترسی باشد، مهیا می کند.

مدلهای خدمات
مدل های خدمات “محاسبات ابری” بر مبنای نیازمندی های مدل های گوناگون کسب و کار، به سه گروه تقسیم می شوند: نرم افزار به عنوان خدمات ((Software as a Service (SaaS)، بستر به عنوان خدمات ((Platform as a Service (PaaS)، و زیرساخت به عنوان خدمات ((Infrastructure as a Service (IaaS).

در مدل های SaaS یک اپلیکیشن پیش ساخته در کنار سایر نرم افزارها و سیستم های عامل، سخت افزارها، و شبکه ارائه می شود. به عبارتی، مشتریان امکان دسترسی و استفاده از اپلیکیشن ها و خدماتِ هاست شده در Cloud را خریداری می کنند. در این مدل مشتریان Cloud هیچ کنترلی در تعریف تنظیمات زیرساخت های پایه ای ندارند؛ بنابراین سربار مدیریتی و عملیاتی ناشی از نگهداری اپلیکیشن حذف می شود

در مدل PaaS یک سیستم عامل، سخت افزار و شبکه فراهم آورده شده و این مشتری است که نرم افزارها و اپلیکیشن های خود را توسعه داده و یا نصب می کند. به بیان دیگر در این مدل، مشتریان مجوز دسترسی به پلتفرم ها را خریداری کرده و امکان استقرار نرم افزارها و اپلیکیشن هایشان در Cloud برای آنها فراهم است؛ سیستم عامل دسترسی شبکه توسط مشتری مدیریت نشده و ممکن است محدودیت هایی درباره به کارگیری اپلیکیشن ها وجود داشته باشد.
در این مدل، در کنار منابع فنی زیرساختی، زیرساخت اپلیکیشن های موردنیاز از قبیل محاسبات، پیام ها، اتصالات ، کنترل دسترسی و … بخشی از خدمات ارائه شده از جانب فرآهم آورندگان سرویس های Cloud است.

در مدل IaaS تنها سخت افزار و شبکه ارائه می شود و مسئولیت توسعه و نصب سیستم های عامل؛ نرم افزارها و اپلیکیشن ها بر عهده مشتری است. به عبارتی مشتری مدیریت و کنترل سیستم از منظر سیستم عامل، اپلیکیشن ها، حافظه و اتصال به شبکه را به عهده دارد در حالیکه زیرساخت های IT از قبیل CPU، ذخیره و حافظه به عنوان خدمات به کاربران ارائه شده و کنترل زیرساخت های فیزیکی Cloud بر عهده آنها نیست.

azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com


شکل زیر مقایسه ای از مدل های IaaS، PaaS، و Saas به همراه مزایا و معایب هر یک از آنها را نمایش می کند.

نحوه استقرار خدمات ابری

این خدمات عموما بصورت خصوصی “Private Cloud”، اجتماعی”Community Cloud” ، عمومی “Public Cloud”، و یا تلفیقی “Hybrid Cloud” ارائه می شود.
خدمات فراهم شده از جانب یک “Public Cloud” در سطح اینترنت قابل ارائه بوده و مدیریت و مالکیت آن بر عهده “Cloud Owner” است. در این مدل، مشتریان عموما با صرف هزینه های مالی ناچیزی قادرند سرویسی را در cloud توسعه دهند و یا به کار گیرند. سرویس ذخیره آنلاین تصاویر، سرویس های ایمیل، و سایت های شبکه اجتماعی در گروه خدمات عمومی قرار می گیرند.
این در حالیست که خدمات فراهم آورده شده برای کسب وکارها و موسسات بصورت خصوصی نیز قابل ارائه اند. در یک “Private Cloud”، زیرساخت ابری فقط منحصرا برای یک سازمان مشخص عملیاتی می شود و توسط سازمان یا گروه ثالث مدیریت می شود.
در یک “Community Cloud” زیرساخت Cloud در میان چندین سازمان که عموما نیازمندی ها و منافع مشترکی دارند، به اشتراک گذاشته شده و تنها در دسترس این گروه ها قرار دارد. در این حالت مدیریت و مالکیت زیرساخت ها ممکن است به عهده سازمان و یا فراهم آورنده خدمات Cloud قرار داشته باشد. به دلیل تقسیم هزینه ها در میان سازمان های ذینفع، این مدل می تواند هزینه های سرمایه گذاری به کارگیری این سرویس ها را کاهش دهد.
“Hybrid Cloud”از ترکیبی از ویژگی های “Public Cloud” و “Private Cloud”استفاده می کند. زیرساخت ابری در این مدل از تعدادی از ابرهای مدل گوناگون تشکیل شده و ابرها از طریق اینترفیسشان قابلیت جابه جایی داده ها و یا اپلیکیشن ها از یک ابر به ابر دیگر را دارند.
محاسبات ابری می تواند هزینه ها و پیچیدگی های مدیریت و مالکیت کامپیوترهای عملیاتی و شبکه ها را به میزان چشمگیری کاهش دهد. در صورت بهره گیری سازمان ها از “خدمات ابری” هزینه های موردنیاز برای ایجاد زیرساخت های IT و خرید سخت افزارها و مجوزهای نرم افزاری حذف و یا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
بسیاری از سازمان های شاخص در حوزه فناوری اطلاعات، سرویس های خود را بر مبنای خدمات ابری به کاربران ارائه می کنند. به عنوان مثال گوگل از این سرویس ها برای ارائه خدماتی از قبیل دسترسی به ایمیل ها، اپلیکیشن های مربوط به اسناد، نقشه ها، و … استفاده می کند. مایکروسافت سرویس شیرپوینت آنلاینی دارد که امکان ارائه محتویات و ابزارهای هوشمندی تجاری را در بستر Cloud مهیا می کند؛ بعلاوه اپلیکیشن های آفیس مایکروسافت بر مبنای این سرویسها قابل دسترسی اند.
شکل زیر هریک از مدل های ارائه خدمات و بازیگران و پیشتازان کلیدی ارائه خدمات Cloud را نشان می دهد:

مزایاazsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com



صرفه جویی در هزینه ها: سازمانها قادرند هزینه های سرمایه گذاری IT را کاهش دهند و هزینه های عملیاتی را برای افزایش قابلیت های محاسباتی و پردازشی خود به کار گیرند.

مقیاس پذیری و انعطاف پذیری: سازمان ها قادرند با یک استقرار کوچک کار خود را آغاز نمایند در و ادامه بر حسب ضرورت استقرار را توسعه داده و مجددا در صورت نیاز به آرایش قبلی بازگردند. بعلاوه انعطاف پذیری محاسبات ابری سازمان ها را قادر می سازد تا منابع اضافی را در زمان اوج و در راستای پاسخگویی به نیازمندیها و تقاضاهای مشتریانشان به کارگیرند.

نگهداری: فراهم آورندگان خدمات Cloud خود مسئولیت نگهداری از سیستم را به عهده دارند و دسترسی از طریق انجام گرفته و نیازی به نصب اپلیکیشن ها بر روی کامپیوترهای شخصی وجود ندارد؛ این امر نیازمندیهای تعمیرات نگهداری را کاهش می دهد.

دسترسی از طریق موبایل: بهره وری کاربران تلفن های همراه به دلیل وجود زیرساخت هایی که امکان دسترسی به سیستمها از هر مکانی را برای آنها مهیا می کند، افزایش می یابد.

چالش ها
در کنار تمام مزایا و ویژگی های محاسبات ابری، یکی از مهم ترین چالش های مطرح در مورد این سرویس ها بحث حریم خصوصی و امنیت داده ها و اطلاعات است. همین امر، بسیاری از مدیران را در به کارگیری خدمات و مزایای سیستم های مبتنی بر پردازش ابری دچار تردید میکند چراکه این امر می تواند امنیت اطلاعات انها را دچار مخاطره کند. امروزه بحث امنیت داده ها یکی از دغدغه های مهم بسیاری از سازمان هاست. عدم دسترسی به موقع به داده ها ممکن است بسیاری از فرآیندها و عملیات سازمان را با اخلال مواجه نماید. داده های ذخیره شده باید در برابر خطاهای فیزیکی و منطقی محافظت شده باشند. در مورد مبحث حریم خصوصی، اگر یک مشتری از هر مکانی برای دسترسی به اطلاعات و اپلیکیشن ها لاگین نماید، ممکن است حریم شخصی مشتری به خطر بیفتد. از این رو سازمانهای ارائه دهنده خدمات پردازش ابری باید به نحوی از حریم خصوصی کاربران محافظت نمایند.

  1. آشنایی مختصر و کاربردی با مفاهیم، ویژگی ها و تعاریف در حوزه رایانش ابری
  2. بررسی فناوری های زیرساختی مورد استفاده در رایانش ابری
  • مجازی سازی (KVM, Xen, VMware, Hyper-v, LXC)
  • منابع رایانشی (Server Virtualization, Converged infrastructure)
  • شبکه (Network Virtualization, SDN)
  • فضای ذخیره سازی (Cloud Storage, Block Storage, Network Storage, Object Storage)
  1. تاریخچه، سیر تکاملی و نسخه های OpenStack
  2. کار با  OpenStack (API/CLI)
  3. نصب و راه اندازی

          5.1.  طراحی (َArch-Design)


azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

          5.2.  مروری بر نصب به روش کلاسیک

          5.3.  راهکار Redhat و نصب با ابزار Packstack

          5.4.  راهکارهای مبتنی بر Ubuntu - Conjure up

          5.5.  تحلیل راهکارهای Enterprise Deployment - Openstack-ansible و Openstack-kolla

  1. معماری ساختار، اجزای اصلی و عملکرد آن ها

          6.1.  Keystone (Identity Service)

  • بررسی تخصصی عملکرد Identity service
  • مدیریت و ایجاد domains, groups, projects, users, roles
  • مدیریت catalogue services and endpoints

          6.2.  Glance (Image Service)

  • به کارگیری image
  • ایجاد یک image نمونه (با رعایت تمامی نکات حرفه ای)
  • معرفی انواع Image در OpenStack

          6.3.  Nova (Compute Service)

  • بررسی تخصصی اجزای داخلی سرویس NOVA
  • معرفی و به کارگیری Flavor
  • کار با ماشینها مجازی (ایجاد، حذف، خاموش و ...)
  • بررسی عملکرد، اختصاص و حذف Floating IP
  • ایجاد و مدیریت Security group rules
  • کار با Console
  • ایجاد و اختصاص Keypair
  • مدیریت Snapshotها
  • مدیریت Quota

          6.4.  معرفیNeutron (Networking Service)

  • مدیریت منابع شبکه (Router, Subnet, …)
  • ایجاد و مدیریت External Network
  • مدیریت Network Interfaces

          6.5.  معرفی Cinder (Block Storage Service)

  • مدیریت Volumes
  • پشتیبانگیری، بازگردانی و Snapshot
  • ایجاد و مدیریت Storage pools
  • volumes encryption

          6.6.  معرفی

azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

Swift (Object Storage Service)

  • کار با Object Storage و بررسی زیرساخت Swift

          6.7.  Heat (Orchestration Service)

  • آشنایی با Heat Templates
  • تولید یک Template
  • مدیریت Stack
  • به روز نمودن stack

 

  1. SDN و SDS در OpenStack
  2. رفع خطا و عیب یابی:
  • Monitoring سرویس ها
  • کار با log fileها
  • بررسی عملکرد Database و Messaging Service در Backend
  • تحلیل عملکرد سرویس ها
  • azsoftir.com
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    azsoftir.com
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    azsoftir.com

اتوماسیون ابر یه اصطلاح گسترد

اتوماسیون ابر یه اصطلاح گسترده‌ست و به فرآیندها و ابزارهایی اشاره داره که یک سازمان برای کاهش تلاش‌‌های دستی مرتبط با تأمین و مدیریت حجم کار محاسبات ابری استفاده می‌کنه. تیم‌های IT می‌تونن اتوماسیون ابر رو به محیط‌های ابر خصوصی، عمومی و هیبرید اعمال کنن.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

به طور سنتی، استقرار و مدیریت برنامه‌ها در ابر یک فرآیند وقت‌گیر و دستی بوده. در واقع این موضوع اغلب شامل کارهای تکراری مثل اندازه‌گیری، تأمین و پیکربندی منابع مثل ایجاد ماشین‌های مجازی، متعادل کردن بار کاری روی سرورهای مختلف، نظارت و مدیریت دسترسی‌ها، کنترل شبکه و کارهایی از این قبیل بود.

اگرچه هر کدوم از این فرآیندهای تکراری و دستی مؤثر هستن، اما تقریباً ناکارآمد هستن و اغلب دچار اشتباه می‌شن و خطاهایی رو به وجود میارن که باید برطرف بشن و این مسأله باعث می‌شه دسترسی پذیری برنامه پایین بیاد. همچنین ممکنه مسائل امنیتی رو در معرض خطر قرار بدن و باعث ایجاد مشکل برای شرکت بشن.

با Cloud automation، این فرآیندهای تکراری و دستی از بین می‌رن. برای دستیابی به اتوماسیون ابر، یک تیم IT باید از ابزارهای هماهنگ سازی (Orchestration) و خودکارسازی (automation) که در محیط های مجازی کاربرد دارن، استفاده کنه.

در تعریف کامل‌تر، automation به معنای ایجاد فناوریست و کاربردش برای کنترل و نظارت بر تولید و ارائه کالا و خدمات مختلف هست که این وظایف قبلاً توسط انسان انجام میشد.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

 Orchestration یعنی استفاده از فناوری برنامه‌نویسی برای مدیریت ارتباطات و تعامل ها بین حجم کاری در زیرساخت‌های دولتی و خصوصی، که وظایف خودکار را با توجه به یک سری مجوزها و سیاست‌ها  به یک جریان کاری منسجم متصل می‌کنه و معمولاً برای تهیه، استقرار یا راه اندازی سرورها استفاده میشه، ظرفیت ذخیره‌سازی را پیدا میکنه و آن را تخصیص میده، همچنین وظیفه مدیریت شبکه دسترسی به نرم افزارخاص در سرویس‌های ابری را بر عهده داره و این کار از طریق سه ویژگی اصلی Orchestration انجام میشه: سرویس، حجم کار و هماهنگ سازی منابع.

با توجه به بخش‌های متحرک زیادی که در ابر وجود دارد، Orchestration  بسیاری از وظایف و ویژگی‌ها از قبیل در دسترس بودن، مقیاس‌گذاری، جبران اشکالات و مدیریت وابستگی‌ها را در یک فرآیند واحد قرار میده که میتونه تلاش کارکنان را به شدت کاهش بده. همچنین چشم انداز و دیدی را نسبت به منابع و فرآیندها فراهم می‌کند که اتوماسیون ساده ابری فاقد آن است.

Orchestration به یک مدیر این توانایی رو میده که مراحل و فرآیندهای مختلف درگیر با گسترش حجم کاری و مدیریت رو تدوین کنه، در حالی که automation این امکان رو ایجاد میکنه که این گام‌ها بدون مداخله انسان انجام بشه.

خوشبختانه، بسیاری از ابزارهای اتوماسیون ابر برای کمک به سرعت بخشیدن به این فرآیند وجود داره. ما توی این پست دو ابزار ansible و jenkins رو بررسی می‌کنیم.

جنکینز:

جنکینز یک ابزار اوپن سورس برای  Continuous Integration یا ادغام مداوم هست که به زبان جاوا نوشته شده. Continuous Integration که با نام CI هم نام برده می‌شه، یک بخش مهم برای توسعه خودکار نرم افزارهای مدرنه.

Continuous Integration یک روش توسعه هست که به توسعه‌دهندگانی نیاز داره  تا چندین بار در روز کدها رو در یک مخزن مشترک ادغام کنن. هر بررسی ای که صورت میگیره  با یک عمل build  خودکار، تأیید میشه و به تیم های برنامه‌نویسی این امکان را می ده که زودتر مشکلات را تشخیص بدن. یک زیرساخت خوبِ CI می‌تونه فرآیند توسعه رو از طریق استقرار، بهینه سازی کنه و کمک کنه تا خطاها و باگ‌ها زودتر شناسایی بشن، یک داشبورد پروژه مفید برای توسعه دهندگان و غیر توسعه دهندگان فراهم کنه و در نهایت به تیم‌ها کمک کنه تا ارزش بیشتری به کاربر نهایی ارائه بده.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

خلاصه اینکه جنکینز، سرویس‌های CI را برای توسعه‌ی نرم‌افزارها ارائه می‌ده. سیستم کنترل نسخه‌های مختلف برنامه شما رو مدیریت می‌کنه. هر زمان که یک تغییر شناسایی می‌شه، به طور خودکار برنامه، کامپایل شده و ایجاد می‌شه . اگر مشکلی پیش بیاد، فوراً برنامه‌نویسان رو مطلع می‌کنه تا اون‌ها بتونن فوراً موضوع رو حل کنن.

بیاین یه سناریو رو تصور کنیم که توی اون سورس کد کامل یه برنامه آزمایشی روی یه سرور آزمایشی ایجاد و مستقر شده:

ابتدا توسعه دهنده، سورس‌کد برنامه رو توی مخزن مورد نظرش کامیت می‌کنه.

در همین حال، سرور جنکینز مخزن را در فواصل زمانی منظم برای تغییرات چک می‌کنه. اگر هر تغییر یا اشکالی رخ داده باشه، سرور جنکینز اون رو شناسایی می‌کنه.

جنکینز تغییرات رو پیدا میکنه و برنامه ی جدیدی رو بر اساس این تغییرات ایجاد می‌کنه.

اگر ساخت برنامه با شکست روبرو بشه، به اعضای تیم اطلاع رسانی می‌کنه. اما اگر ساخت برنامه موفقیت آمیز باشه، جنکینز برنامه رو روی سرور مستقر می‌کنه.

جنکینز این کار رو مرتباً انجام می‌ده و مخزن رو پی در پی برای شناسایی تغییرات بررسی می‌کنه.

چرا از جنکینز استفاده کنیم؟

چون جنکینز یک ابزار متن بازه و علاوه بر اون خیلی کاربر پسند یا همون user-friendly هست. خیلی ساده نصب میشه و به کامپوننت‌های اضافی برای نصب احتیاج نداره.

پیکربندی، تغییر و توسعه‌ی جنکینز خیلی راحته.

جنکینز وابستگی به پلتفرم خاصی نداره و بر روی انواع سیستم‌های عامل قابل دسترسی هست.

با توجه به اینکه جنکینز اوپن سورسه و افراد زیادی از اون استفاده میکنن، در نتیجه پشتیبانی گروه زیادی از افراد رو در اختیار داره.

به وسیله جنکینز بیشتر کارها با کمترین خطا به صورت خودکار انجام میشه و این موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه و همچنین افزایش طول عمر پروژه هست.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

Ansible چیست؟

Ansible یه موتور خودکارسازی متن بازه که می‌تونه اضافه کاری‌ها رو از زمان کاری شما حذف کنه، همچنین به طور قابل توجهی باعث بهبود اطمینان و سازگاری و مقیاس‌پذیری محیط IT شما می‌شه. در واقع یه پلتفرم اتوماسیون کاملاً ساده IT هست که باعث میشه برنامه‌ها و سیستم‌های شما امکان استقرار راحتتری داشته باشن.

از ansible برای خودکار کردن ۳ نوع task استفاده می‌شه:

۱-Provisioning:

سرورهای مختلفی که نیاز دارین رو می‌تونین روی زیرساخت‌های خودتون نصب کنین.

۲-مدیریت پیکربندی:

پیکربندی یک برنامه، os (سیتم عامل) یا یک دستگاه رو تغییر بدین؛ سرویس‌ها رو شروع کنین و یا اون‌ها رو متوقف کنین، برنامه‌ها رو نصب و به‌روزرسانی کنین، راه‌کارهای امنیتی پیاده سازی کنین و….

۳- Application deployment:

با استفاده از خودکارسازی توی مراحل تولید و توسعه‌ی نرم‌افزار‌هاتون، می‌تونین Develops رو آسون‌تر کنین.

Ansible می‌تونه انواع محیط‌های IT، از سرورهای سنتی گرفته تا فضای ابری رو به صورت خودکار سازماندهی کنه. همچنین می‌تونه پیکربندی طیف گسترده‌ای از سیستم‌ها و دستگاه‌هایی مثل دیتابیس‌ها، دستگاه‌های ذخیره‌سازی، شبکه‌ها، فایروال‌ها رو به صورت خودکار انجام بده.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

بهترین قسمت این موضوع اینه که شما حتی نیاز ندارین دستورات استفاده شده برای انجام یک task خاص رو داشته باشین. فقط کافیه مشخص کنین که میخواین سیستم شما در چه حالتی باشه؛  ansible اون حالت رو حفظ میکنه و ازش مراقبت می‌کنه.

چرا ansible؟

ابزارهای زیادی برای خودکارسازی IT وجود داره مثل: Puppet و Chef، پس چرا ansible رو انتخاب می‌کنیم؟ دلیل اصلیش، سادگی اونه.  Michael DeHaan خالق ansible که قبل از این تجربه‌ی استفاده از بسیاری از ابزارهای مدیریت پیکربندی  رو داشت، وقتی تصمیم گرفت این سیستم جدید رو بسازه گفت : “این ابزار اونقدر ساده است که اگر ۶ ماه ازش استفاده نکنین و بعد از ۶ ماه تصمیم بگیرین که دوباره اون رو مورد استفاده قرار بدین، نحوه استفاده از اون رو کاملاً به خاطر میارین.”

 DeHaan اون رو به وسیله ی YAML یک زبان پیکربندی ساده ایجاد کرد. ولی Puppet  و Chef،  از Ruby استفاده می‌کنن که یادگیری اون خیلی سخته و همین باعث میشه ansible مخصوصا برای مدیرها جذاب باشه. 

YAML ، نسبت به XML  یا JSON  پیچیدگی کم‌تری داره اما قابلیت‌های مشابهی را ارائه می ده. در اصل به شما این امکان  رو میده که بدون نیاز به یادگیری یک نوع کد پیچیده‌تر مانند JavaScript،CSS یا PHP  تنظیمات پیکربندی قدرتمند را ارائه بدین.

علاوه براین ansible یک ابزار agentless هست، بنابراین نیازی نیست که یه  agent روی هر کدوم از سیستم‌هایی که میخواین مدیریت کنین نصب کنین، فقط لازمه اون سیستم‌ها پایتون یا PowerShell (در سرور های ویندوز) و SSH (پروتکلی برای ورود ایمن از راه دور از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر) داشته باشن.


مدیریت شبکه سازمان های کوچک روز به روز آسان تر شده است و سیستم عامل ها و سرویس های شبکه به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته اند و دستگاه ذخیره سازی و قطعات جانبی همگی از ویژگی های Plug and Play پشتیبانی می کنند.
خدمات ما شامل آنالیز، نصب و پیاده سازی، تنظیمات، نگهداری و پشتیبانی از سرویس ها و نرم افزارهای زیر است:

  • Microsoft Private Cloud with System Center
  • سرویس های شبکه شامل Active Directory, DNS, DHCP, WINS, IIS, RAS, NAT, VPN, Router, NLB, Server Cluster, Certificate Service و غیرهazsoftir.com
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    azsoftir.com
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    azsoftir.com
  • نرم افزاری شبکه مایکروسافت شامل:
    Microsoft Forefront Threat Management Gateway (TMG), Exchange Server, SharePoint Server و غیره
  • Microsoft SQL Server
  • راه اندازی سرویس های رایانش ابری (کلود) مایکروسافت Azure

مزایای ذخیره ابری

azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

  • مزایای ذخیره ابری
  • داشتن یک فضای آنلاین و رایگان برای ذخیره فایل ها
  • دسترسی به فایل ها از هر جایی که اینترنت هست و با هر وسیله ای که به اینترنت وصل شده اید (رایانه رومیزی، لپ تاپ، تبلت، گوشی موبایل)
  • ذخیره فایل ها در یک مکان امن
  • دسترسی به آخرین نسخه فایل ها با قابلیت همزمان سازی فایل ها
  • به اشتراک گذاری آسان فایل ها و فولدرها
  • باز کردن فایل ها و ویرایش آنلاین آن ها بدون نیاز به داشتن برنامه یا اپلیکیشن مخصوص آن ها
  • نگارش و ویرایش همزمان گروهی بدون نیاز به رد و بدل کردن فایل ها از طریق ایمیل
  • مهم ترین سرویس های ذخیره ابری
    • iCloud
    • Dropbox
    • OneDrive
    • Google Drive
  • نحوه استفاده از دراپ باکس
  • نحوه استفاده از گوگل درایو

مفهوم Computing as a Service در اینترنت

رایانش ابری یا Cloud Computing که اغلب Cloud در نظر گرفته می‌شود، شامل ارائه منابع رایانشِ مورد نیاز از برنامه‌ها گرفته تا دیتاسنتر، روی بستر اینترنت بر حسب میزان استفاده (Pay-for-Use) می‌باشد. این تکنولوژی دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

    منابع انعطاف‌پذیر: قابلیت Scale Up یا Scale Down سریع و آسان جهت پاسخگویی به نیازها
    سرویس‌های سنجش و اندازه‌گیری: پرداخت هزینه فقط برای مواردی که از آن استفاده نموده‌اید.
    Self Service: تمام منابع IT مورد نیاز شما با دسترسی Self-Service
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

به طور کلی بحث Cloud Computing شامل سرویس هایی می شود که در زیر به تشریح هر یک از آنها می پردازیم.
Software as a Service یا به اختصار SaaS چیست؟

“برنامه‌های مبتنی بر Cloud” یا “نرم‌افزار به عنوان یک سرویس”، در یک Cloud که در مالکیت دیگران قرار داشته و توسط آنها فعال می‌گردد، قابلیت اجرا شدن بر روی کامپیوترها از راه دور را دارند و می‌توانند از طریق اینترنت و معمولا مرورگرهای وب به کامپیوترهای کاربران متصل گردند.
مزایای استفاده از SaaS:

    با کمک برنامه‌های کسب‌‌وکار نوآورانه می‌توان به سرعت وارد سیستم شد و کار را شروع کرد.
    برنامه‌ها و داده‌ها از هر یک از کامپیوترهای متصل به سیستم، قابل دسترس می‌باشند.
    به دلیل نگهداری داده‌ها در Cloud، در صورت خرابی سیستم، هیچ یک از داده‌ها از بین نمی‌روند.
    این سرویس را می‌توان به صورت پویا و طبق نیازهای موجود، گسترش داد.

Cloud Computing چیست - SaaS

با Saas دیگر نیازی به خرید، نصب، به‌روزرسانی و نگهداری نرم‌افزارها نخواهد بود
Platform as a Service یا به اختصار PaaS چیست؟
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

Platform as a Service، یک فضای مبتنی بر Cloud با تمامی بخش‌های مورد نیاز، جهت پشتیبانی کامل چرخه حیات ساخت‌وساز و ارائه برنامه‌های تحت وب (Cloud) می‌باشد، استفاده از این تکنولوژی بدون اینکه هزینه و پیچیدگی خرید و مدیریت سخت‌افزار، نرم‌افزار، آماده‌سازی و Hosting را داشته باشد، میسر می‌گردد. البته لازم به ذکر است که این سرویس هم در Public Cloud و هم در Private Cloud قابل ارائه می‌باشد.
مزایای استفاده از PaaS

    توسعه برنامه‌ها و دستیابی سریع‌تر به بازار
    پیاده‌سازی برنامه‌های وب جدید به Cloud در عرض چند دقیقه
    کاهش پیچیدگی با میان‌افزارهایی به عنوان سرویس (Middleware as a Service)

Cloud Computing چیست - PaaS

پیاده سازی و انتقال برنامه‌ها به Cloudهای Public و Private
 Infrastructure as a Service یا به اختصار IaaS چیست؟

Infrastructure as a Service، به ارائه منابع پردازشی نظیر سرورها، شبکه، ذخیره‌سازی و فضای دیتاسنتر برای شرکت‌ها و با پرداخت هزینه بر حسب مواردِ استفاده می‌پردازد.
Cloud Computing چیست - IaaS
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

کاهش هزینه‌ها و افزایش عملکرد و اجرای سریع‌تر
مزایای استفاده از IaaS

    عدم نیازِ شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری در بخش سخت‌افزار
    گسترش زیرساخت به منظور پشتیبانی از Workloadهای پویا، در صورت نیاز
    سرویس‌های نوآورانه و انعطاف‌پذیر موجود، در صورت نیاز

Cloud Computing چیست -
مفهوم Public Cloud چیست؟

Public Cloud توسط شرکت‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دسترسی سریعی از شبکه‌های Public به منابع مقرون به‌صرفه‌ی Computing را دارا می باشند. با سرویس‌های Public Cloud، کاربران نیازی به خریداری سخت‌افزار، نرم‌افزار یا زیرساخت‌های پشتیبان که تحت مالکیت و مدیریت ارائه دهندگان آن قرار دارد، نخواهند داشت.
شرکت APK (امن پایه ریزان کارن) نخستین شرکت دانش محور در اجرای پروژه های انفورماتیکی کشور  
ویژگی‌های مهم Public Cloud
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

    برنامه‌های کسب‌و‌کار نوآورانه‌ی SaaS شامل مواردی از جمله مدیریت منابع مشتری یا CRM، مدیریت تراکنش‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌باشد.
    IaaS مقیاس‌پذیر و انعطاف‌پذیر برای سرویس‌های Storage و Compute
    PaaS قدرتمند برای توسعه و پیاده‌سازی برنامه‌های مبتنی بر Cloud

Cloud Computing چیست - Public Cloud

انعطاف‌پذیری برای دسترسی به منابع مورد نیاز در صورت لزوم
مفهوم Private Cloud چیست؟

Private Cloud ، زیرساختی است که توسط نهاد یا سازمان واحد مورد استفاده قرار میگیرد، که می‌توان به صورت داخلی (توسط سازمانی که از آن استفاده می‌کند) و یا توسط شخص یا مرکز دیگری مدیریت شود. همچنین این تکنولوژی به صورت داخلی و یا خارجی قابل Host شدن می‌باشد.  Private Cloudها می‌توانند شامل تمامی مزایای اثرات Cloud باشند و در عین حال کنترل بیشتر منابع و هدایت Multi-Tenancy را فراهم نمایند.
ویژگی‌های مهم Private Cloud
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

    یک واسط کاربری Self-Service ، سرویس‌ها را کنترل سرویس‌ها کرده و این امکان را برای کارمندان IT فراهم می‌نماید تا منابع مورد نیاز خود را به سرعت فراهم نموده و آنرا تخصیص و در صورت تقاضا ارائه دهند.
    مدیریت کاملا خودکارِ Poolهای منابع از قابلیت Compute گرفته تا Storage، آنالیز و میان‌افزارها را فراهم می‌نماید.
    امنیت پیچیده‌ای برای شرایط خاص شرکت طراحی می‌گردد.

Cloud Computing چیست - Private Cloud

سطوح امنیتی بالاتر با مزایای Cloud
مفهوم Hybrid Cloud چیست؟

Hybrid Cloud ، از مبنای Private Cloud به همراه ادغام استراتژیک و سرویس‌های Public Cloud استفاده می‌نماید. در واقع Private Cloud نمی‌تواند جدا از سایر منابع IT سازمان و همچنین Public Cloud وجود داشته باشد. اکثر سازمان‌هایی که از Private Cloud استفاده می‌نمایند به نحوی تکامل می‌یابند که بارکاری خود را در سراسر دیتاسنتر، Private Cloud و Public Cloud مدیریت نموده و  در نتیجه نوعی از رایانش ابری بنام Hybrid Cloud را ارائه می‌نمایند.
ویژگی‌های مهم Hybrid Cloud
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

    امکان نگهداری برنامه‌‌های مهم و داده‌های حساس در فضای دیتاسنترهای سنتی یا Private Cloud را برای شرکت‌ها فراهم می‌نماید.
    کسب مزایا از منابع Public Cloud مانند SaaS برای جدیدترین برنامه و IaaS برای منابع مجازی انعطاف‌پذیر را فراهم می‌نماید.
    قابلیت پورتابل بودن داده‌ها، برنامه‌ها و سرویس‌ها را تسهیل نموده و گزینه‌های بیشتری را برای مدل‌های پیاده‌سازی ارائه می‌نماید.
هرست :

مقدمه

تعاریف رایانش ابری

بررسی دیدگاه های مختلف در مورد رایانش ابری
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

اهمیت و وضعیت رایانش ابری در عصر حاضر

بررسی محبوبیت واژه Cloud Computing

در مورد رایانش ابری IDC نظرسنجی مؤسسه

بررسی سود چهار شرکت بین المللی در زمینه رایانش ابری

میزان شغل و درآمد در زمینه های رایانش ابری

مزایای رایانش ابری

معایب رایانش ابری

بررسی باید و نبایدها در استفاده از رایانش ابری

چه کسانی می بایست از رایانش ابری استفاده نمایند؟

چه کسانی نباید از رایانش ابری استفاده نمایند ؟

تأثیر رایانش ابری بروی محیط زیست

چه زمانی تأثیر رایانش ابری بر روی سازمان ها حداکثر می شود ؟

مقدمه

معماری رایانش ابری

مشخصه های اصلی رایانش ابری

اجزای ابر

مشتریان

مرکز داده

سرورهای توزیع شده

زیرساخت های رایانش ابری

مجازی سازی
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

انواع مجازی سازی

مجازی سازی کامل

مجازی سازی برتر یا ابر مجازی سازی

مزایای مجازی سازی

پردازش گرید، مشبک، شبکه ای

SETI

NAREGI

کشف پروتئین های جدید و غنی کردن مواد غذایی

دلایل استفاده از پردازش مشبک

تفاوت های رایانش ابری و پردازش مشبک

کیفیت ارتباط در پردازش مشبک

معماری مبتنی بر سرویس

خصوصیات اصلی معماری مبتنی بر سرویس

زیرساخت های معماری مبتنی بر سرویس

ذخیره سازی در ابرها

قابلیت انتقال اطلاعات بین ابرها

معماری لایه های رایانش ابری

نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS)

ویژگی های اصلی نرم افزار به عنوان سرویس

مزایای مدل نرم افزار به عنوان سرویس
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

موانع مدل سرویس دهیِ نرم افزار به عنوان سرویس

پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS)

ویژگی های سرویس دهی PaaS

مزایای مدل پلتفرم به عنوان سرویس

موانع مدل پلتفرم به عنوان سرویس

زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS)

تفاوت مدل های IaaS و PaaS

تفاوت مدل های PaaS و SaaS

PaaS و SaaS امنیت در مدل های سرویس دهی

بررسی خدمات ارائه شده در لایه های رایانش ابری

خدمات ارائه شده در لایه SaaS

خدمات ارائه شده در لایه PaaS
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

خدمات ارائه شده در لایه IaaS

انواع ابرها در رایانش ابری

ابرهای خصوصی

مزایای ابرهای خصوصی

ابرهای عمومی

ابرهای هیبریدی، آمیخته، پیوندی

ابر انجمنی، گروهی

مقدمه

بررسی سیستم عامل های مبتنی بر رایانش ابری

Windows Azure

موارد کاربرد ویندوز Azure

خدمات ارائه شده در ویندوز   Azure

بخش های اصلی ویندوز Azure

میزان استقبال از ویندوز Azure
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

آموزش ثبت نام در ویندوز Azure

Google Chrome OS

Eye OS

Eye OS نگاه دقیق تر به امکانات و ویژگی های

Eye OS جوایز کسب شده توسط

Joli OS

متفاوت است ؟ Joli OS چرا سیستم عامل

Peppermint OS

You OS

Easy Peasy OS

ویژگی های اصلی   Easy Peasy OS

Ghost OS

G ho st ویژگی های مهمِ سیستم عامل

Cloudo OS

Desktop Two

معرفی سایر سیستم عامل های رایانش ابری
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

معرفی نرم افزارها و سرویس های مبتنی بر رایانش ابری

DropBox

Windows Live Sky Drive

Cloud Drive Amazon

Evernote

Hi Task

Zoho

Mindmeister

Panda Cloud Antivirus

Google Ducs

Cloud Printer

مزایای سرویسِ تحت وب Cloud Printer

معرفی سایر برنامه های رایانش ابری

مقدمه
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

تعریف امنیت

تعریف امنیت اطلاعات

دلایل اهمیت امنیت اطلاعات

امنیت اطلاعات در رایانش ابری

تهدیدات امنیتی رایانش ابری

نگرانی های امنیتی در پردازش ابری

فعالیت های مرتبط در حوزه امنیت رایانش ابری

کنترل دسترس

کنترل ذخیره سازی

جستجوی خصوصی همکار در ابر

مقدمه

نظرسنجی از مدیران درخصوص اهمیت رایانش ابری
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

نظرسنجی از مدیران درخصوص مشکلات رایانش ابری

تأثیر رایانش ابری در کاهش هزینه ها

تأثیر رایانش ابری در مورد تمرکز روی کسب و کار

بررسی وضعیت کشورهای مختلف در زمینه رایانش ابری

رایانش ابری در ژاپن

رایانش ابری در استرالیا

رایانش ابری در ایالات متحده آمریکا

آلمان
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

جمهوری اسلامی ایران

رایانش ابری در ای

انجام پروژه های شبکه و پایان نامه با cloudism

مه opnet , omnet++ , cooja , cloudism
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

انجام پروژه های شبکه و پایان نامه با cloudism

درسفارش انجام پروژه ها و پایان نامه opnet , omnet++ , cooja , cloudism


انجام پروژه های شبکه و پایان نامه با cloudism cloudsim چیست؟ کلودیسم یک شبیه ساز متن باز است که میتواند سناریو های ابری ما را محاسبه کرده و خروجی مناسب و دقیقی...


انجام پروژه های شبکه و پایان نامه با cooja

درسفارش انجام پروژه ها و پایان نامه opnet , omnet++ , cooja , cloudism


انجام پروژه های شبکه و پایان نامه با cooja cooja چیست؟ شبیه ساز کوجا یک شبیه ساز مناسب است که بر پایه زبان جاوا طراحی شده است که در شبیه سازی شبکه...


انجام پروژه های شبکه و پایان نامه با opnet

درسفارش انجام پروژه ها و پایان نامه opnet , omnet++ , cooja , cloudism


انجام پروژه های شبکه و پایان نامه با opnet   opnet چیست؟ شاید بتوان گفت قدرتمند ترین نرم افزار برای شبیه سازی و تحلیل کردن شبکه های کامپیوتری و شبکه های مخابراتی می...

azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

انجام پروژه های شبکه و پایان نامه با omnet++

درسفارش انجام پروژه ها و پایان نامه opnet , omnet++ , cooja , cloudism


انجام پروژه های شبکه و پایان نامه با omnet++ omnet چیست؟ ام نت مانند ns2,ns3 یک شبیه ساز اپن سورس میباشد که دارای قابلیت گرافیکی است و کاربرد اصلی آن در شبکه...

چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟


    یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کنید




آموزش SAP FIORI - آموزش SAP S/4 HANA با محاکمه آزاد
آموزش SAP FIORI - آموزش SAP S/4 HANA با محاکمه آزاد
 
یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی پروژه های مشتری در SAP Cloud Plan پروژه های مشتری SAP FIORI به شما اجازه می دهد تا کلیه پروژه های مرتبط را به عنوان بخشی از مراحل اجرای SAP برای پروژه مدیریت کنید.

ایجاد یک پروژه جدید مشتری نیاز به تعریف موارد کار ، اختصاص منابع و ایجاد صورتحساب مربوطه دارد که همگی در FIORI interface SAP Cloud قابل انجام هستند.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

با باز کردن برنامه مربوط به مشتری پروژه SAP FIORI مربوطه را شروع کنید.
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : کاشی پروژه های مشتری را در SAP Cloud FIORI برنامه ریزی کنید
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : کاشی پروژه های مشتری را در SAP Cloud FIORI برنامه ریزی کنید

پروژه های مشتری موجود شما در سمت چپ نمایش داده می شوند.

اگر یک پروژه مشتری را انتخاب کنید ، جزئیات آن در سمت راست رابط SAP Cloud نمایش داده می شود.

البته ، اگر شما هنوز هیچ پروژه ای ایجاد نکرده اید ، دیگر قادر به دیدن آن نخواهید بود.
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : هنوز هیچ پروژه مشتری ایجاد نشده است
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : هنوز هیچ پروژه مشتری ایجاد نشده است

برای حفظ یک پروژه مشتری جدید ، نماد PLUS را انتخاب کنید.
اطلاعات پروژه را حفظ کنید

ورودی های ضروری ، از جمله نام مشتری ، یک شماره شناسایی منحصر به فرد پروژه ، نام پروژه ، یک توضیحات را وارد کنید - و با کلیک کردن بر روی نماد ذخیره ، تاریخ تاریخ خود را تأیید کنید.
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : ایجاد یک پروژه مشتری
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : ایجاد یک پروژه مشتری
بسته های کاری پروژه

مرحله بعدی وارد کردن بسته های کاری خواهد بود ، با امکان استفاده از یک بسته کار پیش فرض موجود ، به سادگی نام را تغییر دهید تا به سرعت آن را شخصی سازی کنید.
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : اضافه کردن یک بسته کاری جدید
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : اضافه کردن یک بسته کاری جدید
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

موارد برنامه ریزی برای تعیین تکالیف کار مورد استفاده قرار می گیرد و برای اختصاص منابع به تکالیف مناسب باید براساس آن ایجاد شود.

بین موارد کار ، و توسعه و مدیریت پروژه را به عنوان مثال انتخاب کنید.
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : انتخاب موارد کار
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : انتخاب موارد کار

با پذیرش و ذخیره بسته جدید کار ادامه دهید.
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : ذخیره یک بسته کاری جدید
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : ذخیره یک بسته کاری جدید
کارکنان پروژه

پس از ایجاد بسته های کاری ، لازم است منابع لازم برای کار روی هر یک از تکالیف کار اختصاص یابد.
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : پروژه مشتری وظیفه کاری را اضافه می کند
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : پروژه مشتری وظیفه کاری را اضافه می کند

به گزینه team بروید و نقش را اضافه کنید. در پنجره ای که باز خواهد شد ، نقشی مانند مشاور ارشد را انتخاب کنید و یک بسته کاری مانند طرح کسب و کار را به وی اختصاص دهید.
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : تخصیص بسته کاری به یک منبع
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : تخصیص بسته کاری به یک منبع

یک مورد کار نیز مانند طرح باید انتخاب شود و تلاش برای بیان در چند ساعت انجام خواهد شد.
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : انتخاب مورد کار
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : انتخاب مورد کار

تأیید را کلیک کنید و منبع را تأیید کنید.

اکنون که نقش ها تعریف شده اند ، در کنار تلاش مربوطه ، می توان منابع را به آنها اختصاص داد.

گزینه افزودن منبع را برای طراحی راه حل مورد کار انتخاب کنید.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

در پنجره ای که باز خواهد شد ، کاربر مناسب را پیدا کنید و اعتبار دهید. تکلیف کاربر را با دکمه افزودن به نقش تأیید کنید.
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : شخصی سازی پروژه مشتری
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : شخصی سازی پروژه مشتری
برنامه ریزی صورتحساب

مرحله بعدی صورتحساب با انتخاب اطلاعات مربوط به قرارداد صورت می گیرد.
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : خدمات سفارش فروش برای ایجاد صورتحساب ایجاد شده است
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : خدمات سفارش فروش برای ایجاد صورتحساب ایجاد شده است

مرحله پروژه فعلی را که آماده سازی قرارداد در این مرحله اولیه است انتخاب کنید و ذخیره کنید.
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : انتخاب مرحله پروژه
چگونه می توان یک پروژه مشتری در SAP Cloud برنامه ریزی کرد؟ : انتخاب مرحله پروژه

در صورتحساب ، نوع قرارداد را وارد کنید ، مبلغی که باید صورتحساب شود ، و اولین مورد را انتخاب کنید.

پس از آن تاریخ و مبلغ صورتحساب صورتحساب برای ادامه کار لازم است.

نماد برگشت را برای بازگشت به صفحه اصلی صورتحساب و ذخیره صورتحساب انتخاب کنید.
پروژه نهایی مشتری را منتشر کنید

اطلاعات را انتخاب کنید و مرحله اجرای پروژه را به مرحله اجرا تبدیل کنید ، زیرا موارد کار ، منابع و صورتحساب به طور صحیح اختصاص داده شده است.

پروژه را ذخیره کنید و کادر گفتگوی باز شده را ببندید.

اکنون زمان آن رسیده است که با رفتن به منوی تیم ، و انتخاب کادر تایید شده برای کادر نهایی ، پروژه نهایی را منتشر کنید.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

و این همه ، اکنون پروژه مشتری برنامه ریزی شده است ، و کاملاً با ماژول های دیگر مانند HR ، فروش ، خرید یا مالی ادغام شده است.

مرحله بعدی تأیید زمان ، خرید و صورتحساب خواهد بود.

اکنون می توانیم با است


 چرا باید از cloud استفاده کنیم ؟

 استفاده از این سرویس این قابلیت را برای ما فراهم می کند که در هر مکان تنها با داشتن اینترنت و بواسطه مرورگر بر روی سیستم  های کامپیوتری یا گوشی های هوشمند ،  بتوانیم به اطلاعات خود دسترسی داشته باشیم .  بعنوان مثال لازم نیست تا مقاله خود را در حافظه جانبی بریزید و همراه خود حمل کنید . کافیست در مقصد به اینترنت متصل شوید و از آرشیو خود استفاده کنید . و یا حتی ساده تر از آن ، با نصب یک اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود ، همیشه اطلاعات مهم را بهمراه داشته باشید .
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

شاید برای خیلی از شما مهم باشد که بتوانید یک مقاله ، عکس و یا هر فایل دیگری را برای دوستان یا همکارانتان به اشتراک بگذارید ، راه حل های زیادی وجود دارد ، اما با cloud تنها لازم است یک لینک را در اختیار دوستان قرار دهید. تا از هر نقطه با کمترین زمان ممکن به آن دسترسی داشته باشند و آن را دانلود نمایند و برای فایل های بزرگ که قادر به ارسال از طریق ایمیل نمی باشید بسیار مناسب می باشد ؛ همچنین بهترین امکان برای پشتیبان گیری به صورت اتوماتیک از گوشی یا فایل های یک فولدر خاص می باشد . و اینکه می توانید تنها با نصب یک نرم افزار بر روی سیستم خود ، هارد کامپیوتر خود را با cloud همگام کنید  ، و  یک درایو بر روی سیستم شما ایجاد می شود که می توانید فایل های خود را در آن قرار دهید و از آن استفاده کنید .

دانلود پروژه رایانش ابری (Cloud computing)

انلود پروژه رایانش ابری (Cloud computing) ||سمینار رایانش ابری, پروژه محاسبات ابری,Cloud computing ,پروژه رایانش ابری, پروژه در مورد رایانش ابری,محاسبات رایانش ابری ,رایانش ابری, محاسبات ابری,پروژه Cloud computing ,معماری پردازش ابری,


azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com


پروژه پردازش ابری,محاسبات پردازش ابری دانلود پروژه رایانش ابری (Cloud computing) |rvocdiugs|166570 سمینار رایانش ابری, پروژه محاسبات ابری,Cloud computing ,پروژه رایانش ابری, پروژه در مورد رایانش ابری,محاسبات رایانش ابری ,رایانش ابری, محاسبات ابری,پروژه Cloud computing ,معماری پردازش ابری, پروژه پردازش ابری,محاسبات پردازش ابری دانلود پروژه رایانش ابری (Cloud computing) |rvocdiugs|166570 سمینار رایانش ابری, پروژه محاسبات ابری,Cloud computing ,پروژه رایانش ابری, پروژه در مورد رایانش ابری,محاسبات رایانش ابری ,رایانش ابری, محاسبات ابری,پروژه Cloud computing ,معماری پردازش ابری, پروژه پردازش ابری,محاسبات پردازش ابری دانلود پروژه رایانش ابری (Cloud computing) |rvocdiugs|166570 سمینار رایانش ابری, پروژه محاسبات ابری,Cloud computing ,پروژه رایانش ابری, پروژه در مورد رایانش ابری,محاسبات رایانش ابری ,رایانش ابری, محاسبات ابری,پروژه Cloud computing ,معماری پردازش ابری, پروژه پردازش ابری,محاسبات پردازش ابری دانلود پروژه رایانش ابری (Cloud computing) |rvocdiugs|166570 سمینار رایانش ابری, پروژه محاسبات ابری,Cloud computing ,پروژه رایانش ابری, پروژه در مورد رایانش ابری,محاسبات رایانش ابری ,رایانش ابری, محاسبات ابری,پروژه Cloud computing ,معماری پردازش ابری, پروژه پردازش ابری,محاسبات پردازش ابری

پیشگفتار:
قبل از آمدن رایانه ها، اگر شما می خواستید اطلاعاتی را بیابید به ناچار می بایست به صورت فیزیکی به مراجع خاصی مراجعه می کردید و زمان و هزینه بسیار زیادی را صرف یافتن و بهره گیری از آنها می نمودید. با فراگیر شدن رایانه ها و دیجیتال شدن اطلاعات، فرآیند یافتن و بهره گیری ازاطلاعات آسان تر شد. اما با ظهور اینترنت و سرویس های مبتنی بر وب، تحولی بسیار ارزشمند درزمینه فناوری اطلاعات ایجاد شد. اینترنتی که با استفاده از آن می توانید ظرف چند ثانیه نامه ای را به دورترین نقطه کره زمین بفرستید؛ لیست تصاویر و اطلاعات مورد نیازتان را ظرف چند هزارم ثانیه بیابید؛ از هرجا که می خواهید روی تجارت خود مدیریت و نظارت داشته باشید؛ همیشه به اسناد واطلاعاتتان دسترسی داشته باشید و در تمام لحظات با دوستانتان در ارتباط باشید و علاقه مندی هایتان را به اشتراک بگذارید.

با پیشرفت فناوری اطلاعات نیاز به انجام کارهای محاسباتی در همه جا و همه زمان به وجود آمده است. همچنین نیاز به این هست که افراد بتوانند کارهای محاسباتی سنگین خود را بدون داشتن سخت افزارها و نرم افزارهای گران بتوانند از طریق خدماتی انجام دهند. رایانش ابری آخرین پاسخ فناوری به این نیازها بوده است.

چکیده:

یکی از طعنه آمیزترین نکات فناوری اطلاعات این است که با وجود اینکه قدرت کامپیوتر ها بسیار بالا رفته، اما به نظر می رسد کار با کامپیوتر ها کندتر شده و کامپیوتر ها سرعت سا بق را ندارد!

دلیل این موضوع روشن است: هر روز، سیستم عامل ها و بسته های نرم افزاری پیچیده ترمی شوند و امکانات آنها خیلی از سطح نیازهای متوسط بالاتر می رود و مهم تر آنکه آنها از منابعی بیشتر از منابع یک کامپیوتر معمولی دارند.

شما محدود به یک سخت افزار نخواهید بود: اگر لپ تاپ یا تبلت خود را در خانه جا گذاشته اید و همان ساعت یک ارائه دانشگاهی دارید، نگران نباشید، با استفاده از لپ تاپ دوستتان می توانید وارد اکانت خود شوید و هر آنچه را که جا گذاشته اید با خود همراه کنید!

هرچه می خواهید همین جاست: نگران پراکندگی اطلاعاتتان هم نباشید. اگر امروز اطلاعات شما روی سه دستگاه مختلف وجود دارد و مدیریت آنها برایتان یک دردسر است، فردا هرچه می خواهید در یک جا و پیش شماست! هرجای دنیا که باشید.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

پردازش ابری مفهومی کاملا با معناست.ایده آن بسیار ساده است.به جای حفظ اطلاعاتتان بر روی رایانه شخصی آن را بر روی سروری در اینترنت نگهداری خواهید کرد.برای شما هیچ اهمیتی نخواهد داشت که کامپیوترکجا قرار دارد.این امکان وجود دارد که اطلاعات شما بر روی تعداد بسیاری از رایانه ها و نه فقط یک کامپیوتر حفظ و نگهداری شود.اطلاعات جایی در هوا است.در ابرها ! تا وقتی که به اینترنت متصل باشید وپهنای باند کافی داشته باشید میتوانید اطلاعات و داده های مورد نظرتان را به سرور مورد نظر منتقل کنید.

جهت مشاهده فایل pdf اینجا کلیک نمائید

فصل اول مقدمه وتاریخچه پردازش ابری
1-1 پردازش ابریچیست؟
1-2-1مقیاس و کشش
1-2-2پایش و اندازه گیری
1-2-3 :تامین امنیت مشتریان
1-2-4 :تفاوت ارائه دهندگان پردازش ابری و ارائه دهندگان خدمات IT سنتی چیست؟.
1-2-5:همه چیز به عنوان یک سرویس
1-3 مزایای استفاده از ابر
1-3-1 حمایت از چابکی کسب و کار.
1-3-2 : صرفهجویی در زمان
1-3-3 : نقصو خرابی کمتر
1-3-4 : بسیج خدمات
1-3-5 : مطابق با تمایلات مصرفکننده.
1-3-6 : کاربرد در رسانههای اجتماعی
1-3-7 : سازگاری با هر نوع برنامهای
1-4 تاریخچه
1-4-1 از ماشین محاسبه تا پردازش ابری

فصل دوم معماری پردازش ابری
2-1 معماری پردازش ابری
2-2 :زیر ساخت های پردازش ابری
2-2-1 مجازی سازی
2-2-2 پردازششبکه ای
2-2-2-1 تفاوتهای عمده پردازشابری و پردارششبکه ای
2-2-3: وب 2
2-3  لایه های تشکیل دهنده
2-3-1 :لایه اول:کاربر



azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

2-3-2 :لایه دوم: نرمافزار به عنوان سرویس

2-3-3 :لایه سوم: بستر به عنوان سرویس
2-3-4 :لایه چهارم: زیرساخت به عنوان سرویس
2-3-5:لایه پنجم:سرور Servers.
2-4 :انواع ابر ها در پردازش ابری
2-4-1ابر عمومی
2-4-2 ابر گروهی
2-4-3 ابر خصوصی
2-4-4 ابرهیبریدی
2-5 تفاوت میان ابر خصوصی، ابر عمومی و ابر آمیخته چیست؟
2-6 :مدلهای رایانشی غیر ابری
2-6-1 رایانش خودمختار
2-6-2 مدل کارخواه-کارساز
2-6-3 : رایانه بزرگ
2-6-4 :رایانش همگانی
2-6-5 : نظیر به نظیر
فصل سوم: برخی از سیستم عامل های پردازش ابری
3-1 سیستم عامل
3-1-1 :دلایل ایجاد سیستم عامل
3-1-2 وظایف سیستم عامل
3-2 سیستم عاملهای فعلی
3-3 تاریخچه:
3-4 انواع سیستم عامل:
3-4-1 سیستم عامل تک پردازنده
3-4-2 سیستم عامل توزیع شده.
3-4-3 سیستم عامل بی درنگ
3-5-2:بخش های ویندوز آژور
3-5-2-1: خدمات پردازش
3-5-2-2:خدمات ذخیره سازی
 3-5-2-3 fabric:
3-6-1تاریخچه
3-6-2معماری و سخت افزار
3-6-3 رابط کاربری:
3-6-4 سرعت:
3-6-5 امنیت
3-6-6 ذخیره سازی
3-6-7 : چند سوال در مورد سیستمعامل کروم
 JoliOS 7-3
3-7-1 تاریخچه
EasyPeasy8-3...
Peppermint Linux OS 9-3.
3-10 اوراکل سولاریس
EyeOS 11 -3.
فصل چهارم امنیت
4-1 چرا تمهیدات امنیتی ضرورت دارند
4-1-2 امنیت یک هنر است، نه یک علم
4-2 اصطلاحات و اصول
4-2-1 :امنیت اطلاعات
4-3مفاهیم پایه

azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

4-3-1 :محرمانگی

4-3-2 :یکپارچه بودن
4-3-3 :قابل دسترس بودن
4-3-4 :قابلیت عدم انکار انجام عمل
4-3-5 :اصل بودن
4-3-6 :کنترل دسترسی
4-3-7 :احراز هویت
4-3-8 :تصدیق هویت
4-3-9 کنترل امنیت اطلاعات
4-3-9-1 :مدیریتی
4-3-9-2 :منطقی
4-3-9-3 :فیزیکی
4-3-10 :رمزنگاری
4-4 تهدیدات امنیتی خدمات پردازش ابری
4-5 امنیت معماری
4-5-1 :مجموعه ایزو 27000.
4-5-1-1 : استانداردهای منتشر شده خانواده   27000 iso..
4-5-2 : استانداردهای در حال آماده سازی
4-5-3 :آژانس امنیت شبکه و اطلاعات اروپا
4-5-4 :کتابخانه زیربنایی فناوری اطلاعات
4-5-5 اهداف کنترل اطلاعات و تکنولوژی مرتبط
4-6 نگرانی های امنیتی در پردازش ابری
4-6-1 :در دسترس بودن شبکه
4-6-2 :بقاء ارائه دهنده ابر
4-6-3 :بازیابی و تداوم کسب و کار
4-6-4 :حوادث امنیتی
4-6-5 :شفاف سازی
4-6-6 :از دست دادن کنترل فیزیکی
4-6-7:خطرات جدید، آسیب پذیری های جدید
4-7 استانداردهای امنیت و سیاست در پردازش ابری
4-7-1 :سیاست امنیتی در پردازش ابری
4-7-2 :استانداردهای امنیتی برای یک ابر باید شامل موارد زیر باشد
4-8 الگوهای امنیت در پردازش ابری
4-8-1 :دفاع در عمق
4-8-1-2:استراتژی های دفاع در عمق.
4-8-1-3 :استراتژی دفاع در عمق : محدوده حفاظتی
4-8-1-4 :استراتژی دفاع در عمق : ابزارها و مکانیزم ها
Honeypots 2-8-4
sandbox 3-8-4
4-8-4 الگوهای شبکه در امنیت پردازش ابری
4-8-4-1 جداسازی ماشین های مجازی
2-4-8-4 اهمیت CMDB
4-9 نمای کلی از امنیت داده ها در پردازش ابری
4-9-1 :تایید و هویت در پردازش ابری
4-9-2 :ترکیبی از تکنیک های کنترل دسترسی
4-9-3 :کنترل های مدیریتی امنیت پردازش ابری
4-9-4 ملاحظات امنیتی عملیاتی در پردازش ابری
Antimalwa:1-4-9-4..
4-9-4-2 :تهیه نسخه پشتیبان از داده ها و ذخیره سازی
فصل پنجم نتیجه گیری.
5-1 :برندگان انقلاب ابری.
5-2 :بازندگان انقلاب ابری
5-3:عرصه جدید رقابت های فن آوری اطلاعات در عصر انقلاب ابری
5-4 :چالشها ی پیش روی پردازش ابری
5-4-1 :آسیب پذیری در برابر رکود اقتصادی..
5-4-2 :شکل جدید نرمافزارها.
5-4-3 :پذیرش
5-4-4 :کنترل
5-4-5 :هزینههای پهنای باند
5-4-6 :محبوس شدن توسط ارائه دهندگان و استانداردها .
5-6-7 :شفافیت دسترسی
5-6-8 :قابلیت اطمینان
5-6-9 :حفظ حریم خصوصی.
5-6-10 :امنیت
5-6-11 :میزان در دسترس بودن و کارایی
5-7 :پردازش ابری دوستار محیط زیست
منابع

فهرست شکل ها
شکل 1: سیر تکاملی پردازش ابری
شکل 2: معماری پردازش شبکه ای
شکل 3: لایه های تشکیل دهنده پردازش ابری
شکل 4: پلتفرم نرم افزار به عنوان سرویس(sas) ..
شکل 5: پلتفرم بستربه عنوان سرویس(pass) .
شکل 6: پلتفرم زیرساخت به عنوان سرویس(Iass)
شکل 7: لایه زیرساخت


azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

شکل 8: نمای کلی وارتباط سرویس هابا هم

شکل 9: معرفی ومرزبندی ابرهادرپردازش ابری
شکل 10 : معرفی ومرزبندی ابرهادرپردازش ابری
شکل 11 : توپولوژی مدل کارخواه کارساز
شکل 12 : توپولوژی مدل نظیربه نظیر
شکل 13 : پلتفرم زیرساخت ویندوز آژور
شکل 14 : معماری ذخیره سازی داده در آژور
شکل 15 : کنترل گر


تم های ابری ابزاری فناناپذیر برای ذخیره سازی اطلاعات هستند که هیچوقت از بین نمی روند. این سیستم برای بازیابی اطلاعات در همه جای کره ی زمین چند نسخه پشتیبان میگیرد و به این شکل شما می توانید اطلاعات خود را در هر زمان و هر مکانی در اختیار داشته باشید. اصطلاح cloud computing یا رایانش ابری یعنی دسترسی آسان به اطلاعات و برنامه در اینترنت. با استفاده از این سیستم دیگر شما فضایی از دستگاه خود را برای ذخیره اطلاعات خود اشغال نمی کنید. سیستم ابری به شما کمک می کند تا در فضا و هزینه اینترنت بیشتر صرفه جویی کنید.

همه ی ما می دانیم که در دهه های گذشته چگونه و به چه شکل اطلاعات دیجیتال خود را ذخیره می کردیم. برای مثال: هارد دیسک ها یا فلش مموری ها مدل وسایلی بودند که ما برای ذخیر سازی اطلاعات ارزشمند خود از آنها استفاده میکردیم. فضای ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات در این سیستم بسیار گسترده شده است.

    چرا اینترنت همیشه به شکل یک ابر نمایش داده می شود؟

اینترنت شبیه به یک ابر جزئیات و محتویات فنی خود را از دید مردم مخفی نگه می دارد. و معمولا ابر تمثیلی از اینترنت در جهان شناخته می شود که به همه جا سفر می کند و همیشه در دسترس است.

با استفاده از سیستم ابری شما اطلاعات خود را برای همیشه در جای امن نگهداری می کنید و به آنها دسترسی دارید. اطلاعات به هیچ عنوان در دستگاه شما ذخیره نمی شود و این مزیت و امنیت است که رایانش ابری را محبوب کرده است. ممکن است تلفن همراه شما روزی دچار مشکلی شود و همراه آن تمام اطلاعات داخل دستگاه شما پاک شود اما در سیستم ابری این مسئله امکان پذیر نیست زیرا اطلاعات بدون اجازه ی شما از سیستم پاک نخواهند شد و همیشه ذخیره می مانند. هرچه بیشتر مردم و سازمان ها به این سیستم وابسته شوند بدلیل وجود اطلاعات مهم شان انتظار  امنیت بیشتر در این سیستم دارند و رایانش ابری ملزم می شود که نیازهای مردم را برآورده کند.

در این میان سایت ها و سیستم ها و اپ هایی شبیه به رایانش ابری ایجاد شده اند که همانند آن اطلاعات افراد را به شکل منظم ذخیره سازی می کنند و هرروز برای بهتر شدن عملکرد و ارائه خدمات با ارزش تلاش می کنند تا سیستم های خود را توسعه دهند.

امروزه سرعت در ارائه خدمات سازمان ها بسیار مسئله مهمی شده است، این سیستم به آنها این فرصت را می دهد که فقط روی کار خود فوکوس کنند.

    پلتفرم آموزشی هم آموز:

این سیستم بر پایه ذخیره سازی محتوا در چند سرور ابری در نقاط مختلف جهان راه اندازی شده است، تا در هر زمان و مکان دسترسی همیشگی به اطلاعات آموزشی برای مخاطبان میسر باشد. شما با یک یوزرنیم و پسورد قادر خواهید بود از طریق گوشی (اپلیکیشن) یا سایت هم آموز یک دورۀ آموزشی جدید و ادامۀ دوره‌ای که در حال گذراندنش بودین را مشاهده کنید. دیگر نیاز به داشتن هارد های متعدد و مرتب سازی این اطلاعات نیستید. سرعت و قیمت اینترنت به ترتیب در حال افزایش و کاهشی با سرعت بالا می باشد و بزودی اکثر مردم تمایلی به خرید هارد نخواهند داشت.

    مدل های سیستم های ابری:
    ابر خصوصی:
    مختص استفاده برای فقط و فقط یک سازمان است و باید تنها به آن سازمان خدمت رسانی کند و نیازهایشان را برآورده سازد.
    ابر عمومی:
    برای افراد عمومی مورد استفاده قرار می گیرد، از نظر ساختار تفاوتی بین ابر عمومی و خصوصی بجز در نحوه دسترسی افراد به این سرویس وجود ندارد. برای مثال گوگل درایو و دراپ باکس
    ابر ترکیبی:
    زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که دو ابر جدا از هم برای اشتراک عملکرد ها به یکدیگر بپیوندند.
    ابر اجتماعی:
    وقتی یک ابر خصوصی در اختیار چند سازمان قرار بگیرد، ابر اجتماعی نامیده می شود. بصورت ساده تر می توانیم بگوئیم که ابر اجتماعی همان ابر عمومی است که به اشتراک اطلاعات بین چند سازمان محدود شده است.
    سرویس زیرساخت تحت عنوان (IaaS): زمانی که سرویس ارائه‌شده توسط کلود دربرگیرنده‌ی منابع پردازشی نظیر سخت‌افزار سرور، پهنای باند شبکه یا سیستم‌های بالانس بار باشد، در چنین حالتی گفته می‌شود که این ابر ارائه‌کننده‌ی زیرساخت است. یک نمونه‌ی شناخته‌شده از این نوع، سرویس‌های وب آمازون است.

    سرویس پلتفرم تحت (PaaS): هنگامی که یک ابر، به ارائه‌ی محیطی می‌پردازد که کاربران می‌توانند از آن به منظور توسعه‌ی نرم‌افزاری بهره ببرند، آنچه ارائه‌ شده است پلتفرم می‌نامیم. چنین سرویسی برای کاربرانی که قصد دارند تنها روی توسعه‌ی حقیقی برنامه تمرکز کنند و مجبور نباشند بار سنگین مدیریت و پیکربندی مسائل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم میزبان را که موجب فعالیت ابر می‌شود بر دوش بکشند بسیار مناسب است. می‌توان سرویس com را نمونه‌ای از این دسته نامید.

    نرم‌افزار تحت عنوان (SaaS): در این دسته که متداول‌ترین مورد محسوب می‌شود، سرویس ارائه‌شده توسط ابر، مبتنی بر اعطای دسترسی به کاربران عمومی به نرم‌افزارها و برنامه‌هایی است که روی آن ابر منزل گزیده‌اند. نمونه‌های مطرح این دسته را می‌توان با نام‌هایی نظیر جیمیل، بیس‌کمپ و نت‌فلیکس یادآور شد.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

    مزیت های cloud computing:
    ساخت اپلیکیشن و سرویس های جدید
    ذخیره اطلاعات و گرفتن نسخه پشتیبان از آنها
    مدیریت وبسایت و وبلاگ ها
    انتشار فایل صوتی و ویدیو
    اداره نرم افزار ها
    تجزیه و تحلیل داده و اطلاعات برای الگو

انجام پروژه دانشجویی رایانش ابری

پایان نامه ارشد cloud computing
انجام پروژه دانشجویی رایانش ابری
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
مفهوم رایانش ابری را می توان یکی از مفاهیم مهم در حوزه ی فناوری اطلاعات در دنیای امروز محسوب نمود.کارشناسان اعتقاد دارند که مفهوم CLOUD COMPUTING باعث پیشرفت شگرفی در حوزه ی فناوری اطلاعات می گردد.رایانش ابری را می توان به عنوان مراکز داده سخت افزاری و نرم افزارهای ایجاد کننده سرویس های پردازش تعریف نمود.در توضیح مفهوم رایانش ابری به عنوان یک علم در دنیای امروز می توان به این موضوع کلی اشاره نمود که CLOUD COMPUTING یک متد جدید است که در آن منابع مجازی و قابل توسعه از طریق شبکه های اینترنتی و در قالب سرویس پردازش ارائه می گردد.ارائه سرویس به کاربر بر اساس تقاضای آن بدون نیاز ایشان به دستگاه جانبی پردازش و یا آگاهی از محل پردازش ، پایه و اساس رایانش ابری است.به عنوان مثال در توضیح مفهوم رایانش ابری ، CLOUD COMPUTING را می توان به عنوان شبکه برق رسانی تشبیه کرد که مصرف کنندگان تنها از طریق درگاههای تامین کننده انرژی و بدون نیاز به آگاهی از نحوه ی ایجاد الکتریسیته و همچنین مکان تولید آن ، می توانند از آن بهره بگیرند.تسهیل دسترسی به حجم انبوهی از منبع های محاسباتی در قالب مجازی از اهداف مهم در رایانش ابری است که با بکارگیری تجمیع منابع و تشکیل سیستم یکپارچه میسر شده است.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

مدل هایی را که در حوزه ی رایانش ابری به ارائه خدمات می پردازند را می توان در سه گروه Iaas ، Paas و Saas تقسیم بندی نمود.Iaas  یا همان زیر ساخت به عنوان خدمت را می توان به عنوان ارائه کننده اساسی ترین خدمات زیر ساخت از جمله فضای ذخیره نمودن ، پردازنده ، تهیه ی سرور و … معرفی نمود.ارائه نرم افزار و سرویس که توانایی ایجاد برنامه کاربردی و نرم افزار را با استفاده از ابزار های ارائه دهنده به مشتری می دهد را می توان به عنوان بستر به عنوان خدمت و یا همان Paas معرفی نمود.Saas  یکی دیگر از مدل های ارائه خدمت در رایانش ابری است که در قالب نرم افزار به عنوان خدمت معرفی می گردد و خدمات ارائه شده در این زیر بخش گستردگی بیشتری از دو زیر بخش فوق الذکر دارد ، زیرا اکثر خدمتهای ارائه شده توسط برنامه کاربردی قادر است به عنوان خدمت نرم افزاری در اختیار مشتری قرار بگیرد.از وظایف دیگر Saas می توان به نگهداری و آپدیت نرم افزار های ارائه خدمات اشاره نمود.

گروه مشاوران 09367292276با دارا بودن کادر مجرب و متخصصان آمادگی ارائه خدمات لازم به شما دانشجویان را در زمینه ی انجام پروژه های نرم افزاری رایانش ابری را دارا می باشد.به همین منظور شما می توانید با کارشناسان مجموعه در تماس باشید و پس از ارسال جزییات مربوط به پروژه خود شامل مقالات بیس و نوآوری های تعریف شده از کمک و راهنمایی های ایشان در جهت پیشبرد پروژه استفاده نمایید.کادر مشاوران 09367292276با بررسی مقاله بیس و همچنین نوآوری های مد نظر شما اقدام به انجام پروژه نرم افزاری شما در کوتاهترین زمان و با بالاترین کیفیت ممکن می نماید.

azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

پایان نامه زمانبندی در رایانش ابری با عنوان طراحی و پیاده سازی یک زمانبندِ کار اشکال آگاه در سیستمهای محاسبات ابری می باشد
پایان نامه ارشد cloud computing

پایان نامه زمانبندی در رایانش ابری با عنوان طراحی و پیاده سازی یک زمانبندِ کار اشکال آگاه در سیستمهای محاسبات ابری می باشد


پایان نامه زمانبندی در رایانش ابری با عنوان طراحی و پیاده سازی یک زمانبندِ کار اشکال آگاه در سیستمهای محاسبات ابری می باشد.در این پایان نامه سیستم‌های محاسبات ابری را به عنوان یکی از سیستم های پردازش موازی مبتنی بر مبادله پیام مورد بررسی قرار می‌دهیم. این محیط ها به علت ویژگی خاص خود که ارتباط کارهای موازی فقط از پیام‌های رد و بدل شده انجام می‌پذیرد، دارای توانمندی‌های بالقوه برای انجام عملیات بازیافت می‌باشند.

 

 

 azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com


از این رو، آنچه ما به طور خلاصه مورد مطالعه قرار خواهیم داد، قراردادهای بازیافت مختلف برای محیط مبادله پیام خواهد بود. این قراردادها برای توانمند کردن محیط پردازش موازی به منظور تحمل‌پذیر کردن در برابر اشکال، اطلاعاتی نظیر حالت ماشین‌های مجازی یا محتوی پیام‌ها را در طول اجرای عادی نگه داری می‌کنند تا در زمان وقوع اشکال با استفاده از آن-ها، عملیات بازیافت انجام پذیرد.

 

 

 

در این پایان نامه در فصل دوم با قابلیت دسترسی‌بالا آشنا خواهیم شد و سپس در فصل سوم قراردادهای بازیافت در یک محیط پردازش موازی مبتنی بر مبادله پیام را مورد بررسی و مقایسه قرار می‌دهیم. در فصل چهارم به مطالعه کارهای اخیر انجام  شده در زمینه برخورد پیش‌کنشی با اشکال‌های محتمل می‌پردازیم. فصل پنجم را به معرفی الگوریتم پیشنهادی اختصاص داده و در آخر به پیاده سازی و ارزیابی الگوریتم‌های پیشنهادی و مقایسه آن با روش کلاسیک پرداخته و نتیجه گیری می‌نماییم.

 

 

 

 

 
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

 

 

  فهرست مطالب
1    مقدمه    2
2    قابلیت دسترسی بالا    9
2-1    مفاهیم پایه قابلیت دسترسی بالا    10
2-1-1    تعریف قابلیت دسترسی بالا    10
2-1-2    مفاهیم و مباحث مرتبط با قابلیت دسترسی بالا    11
2-1-3    معیارهای سنجش قابلیت دسترسی    13
2-1-4    سطوح قابلیت دسترسی بالا    15
2-1-5    توقف برنامه‌ریزی شده و توقف برنامه‌ریزی نشده    16
2-1-6    عوامل مؤثر بر میزان دسترسی سیستم    18

 

2-2    دستیابی به قابلیت دسترسی بالا در سیستم‌های کلاستر    19
2-2-1    تعریف نقاط منفرد بروز خرابی    19
2-2-2    از بین بردن نقاط منفرد بروز خرابی در اجزای سخت‌افزاری    19
2-2-3    از بین بردن نقاط منفرد بروز اشکال در اجزای نرم‌افزاری    28
2-2-4    تشخیص دهندۀ خرابی در کلاسترهای با قابلیت دسترسی بالا    30
2-2-5    معماری کلاسترهای با قابلیت دسترسیبالا    32
2-2-6    اتصالات و شبکه کلاستر    34
2-2-7    مدیریت و نظارت بر کلاستر    34
2-2-8    تصویر یکپارچه سیستم (SSI)    41

 azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com


3    روالهای تحمل‌پذیر اشکال برای رسیدن به قابلیت دسترسی بالا در سیستمهای مبادله پیام    36
3-1    پیشزمینه و تعاریف    39
3-1-1    مدل سیستم    39
3-1-2    حالت‌های سیستم یکپارچه    40
3-1-3    تعامل با دنیای خارج    42
3-1-4    پیام در حال گذر    43
3-1-5    قراردادهای ثبت وقایع    44
3-1-6    ذخیره‌ساز پایدار    46
3-1-7    جمع‌آوری داده‌های زائد    47
3-2    بازیافت براساس نقطه مقابله    48
3-2-1    نقطه مقابله گرفتن به صورت غیرهماهنگ    48
3-2-2    نقطه مقابله گرفتن به صورت هماهنگ    53
3-2-3    نقطه مقابله گرفتن بر اساس ارتباطات    57
3-3    بازیافت بر اساس ثبت وقایع    62
3-3-1    شرط یکپارچگی بدون پروسه‌های یتیم    63
3-3-2    ثبت بدبینانه وقایع    64
3-3-3    ثبت خوشبینانه وقایع    68
3-3-4    ثبت علّی وقایع    71
3-3-5    مقایسه قراردادهای بازیافت    74
3-4    مباحث مطرح در پیاده‌سازی    74
3-4-1    بررسی    74
3-4-2    پیاده‌سازی تکنیکهای نقطه مقابله گرفتن    75
3-4-3    مقایسة قراردادهای نقطه مقابله‌ گرفتن    77
3-4-4    قراردادهای ارتباطی    78
3-4-5    بازیافت بر اساس روش ثبت وقایع    79
3-4-6    ذخیره‌ساز پایدار    80
3-4-7    دنبال کردن وابستگی    81
3-4-8    بازیافت    82

 

 
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

4    کارهای انجام شده اخیر    71
4-1    مروری بر روش‌های پیشبینی اشکال    72
4-1-1    کلاسه بندی و اشکالهای ریشه آماری    73
4-1-2    مدل آماری زمان میان خرابی‌ها    74
4-1-3    جمع‌آوری و پیش‌پردازش داده‌های مرتبط با خرابی    74
4-2    تکنیک‌های پیش‌بینی اشکال    76
4-2-1    حدآستانه مبتنی بر آمار    76
4-2-2    آنالیز سری‌های زمانی    76
4-2-3    کلاسه‌بندی مبتنی بر قانون    77
4-2-4    مدل‌های شبکه بیزی    78
4-2-5    مدل‌های پردازش شبه مارکوف    79
4-3    مطالعات انجام گرفته    80

 

 

5    روش پیشنهادی    86
5-1    مدل اشکال    86
5-1-1    متوسط زمانی تا خرابی    90
5-2    مبانی احتمال و پیشبینی    92
5-2-1    مفاهیم اولیه    92
5-2-2    رابطه قانون بیز و احتمال درستی پیشبینی    94
5-3    رابطه الگوریتم پیشبینی و مدل اشکال    96
5-3-1    تحلیل روابط احتمالی    96
5-4    مدل پیشنهادی    100
5-4-1    ارائه الگوریتم    103
5-4-2    مدل مبتنی بر هزینه    105
5-4-3    اثر پیشبینیکننده بر روی مدلهای هزینه    110
5-4-4    تصمیمگیری سیستم در کارگزار ابر    112

 

 

 

6    نتایج آزمایشها    109
6-1    معرفی شبیه‌ساز CloudSim    109
6-1-1    اجزای ابر    110
6-1-2    اجزای اصلی هسته    112
6-1-3    سرویس‌های موجود و الگوریتم‌های آن‌ها    116

6-1-4    روند کار شبیهساز   

azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com


118

6-2    نحوه پیادهسازی سیستم تحمل‌پذیر اشکال در شبیهساز    119
6-2-1    FaultInjector    121
6-2-2    FaultPredictor    124
6-2-3    FTHost    126
6-2-4    FTDatacenter    126
6-2-5    FTDatacenterBroker    127
6-3    نتایج آزمایشات    130
6-3-1    بررسی اثر سربار نقطه مقابله‌گیری    133
6-3-2    بررسی عمل‌های انتخابی    134
6-3-3    خرابی‌های متوقف سازنده و غیر متوقف سازنده    137

7    نتیجه گیری و پیشنهادات    140
منابع    142

 

 

فهرست شکل ها
شکل ‏1 1رویکرد یه تکنولوژی‌های مختلف محاسبات توزیع شده [1]    3
شکل ‏2 1 سهم عوامل مختلف در از کارافتادگی سیستم HA [11]    16
شکل ‏2 2 برخی SPOFها در سیستم سرویسدهنده/سرویسگیرنده    18
شکل ‏2 3 SPOFها در یک شبکه اترنت نوعی    22
شکل ‏2 4 حذف SPOFهای شبکه به روش افزونگی کامل    23
شکل ‏2 5 نمونهای از تشخیص خرابی با سیگنال ضربان قلب    26
شکل ‏2 6 نمای ساده از نظارت    31
شکل ‏2 7 ارتباط اجزا مختلف EMS    31
شکل ‏3 1 مثالی از یک سیستم مبادله پیام با سه واحد موازی    38
شکل ‏3 2 مثالی از حالت یکپارچه و غیریکپارچه سیستم    40
شکل ‏3 3 پیاده‌سازی مکانیسمهای بازیافت    42
شکل ‏3 4 ثبت کردن پیام برای اجرای مجدد قطعی    43
شکل ‏3 5 اندیس نقطه مقابله و بازه نقطه مقابله    46
شکل ‏3 6 (a) یک اجرای مثال (b) گراف وابستگی بازگشت به عقب (c) گراف نقطه مقابله    47
شکل ‏3 7 انتشار بازگشت به عقب، خط بازیافت و اثر دومینو    48
شکل ‏3 8 نقطه مقابله گرفتن به صورت هماهنگ و غیربلوکه شونده (a) غیریکپارچگی نقطه مقابله (b) با کانال FIFO (c) با کانال غیرFIFO    49
شکل ‏3 9 مسیر Z سیکل Z    52
شکل ‏3 10 روش ثبت بدبینانه وقایع    57
شکل ‏3 11 روش ثبت خوشبینانه وقایع    60
شکل ‏3 12 روش ثبت علّی وقایع (الف) حالتهای قابل بازیافت حداکثر (ب)گراف مقدم را برای پروسه P0 در حالت X    62
شکل ‏5 1 منحنی وان    88
شکل ‏5 2 نمودار مثبت واقعی، منفی واقعی و دقت پیشبینی    95
شکل ‏5 3 اثر تغییرات MTTF بر روی دقت پیشبینی    96
شکل ‏5 4 اثر حساسیت و ویژگی بر روی دقت پیشبینی    97
شکل ‏5 5 شماتیک خط زمانی نقطه مقابلهگیری هماهنگ دورهای    98
شکل ‏5 6 شماتیک خط زمانی نقطه مقابلهگیری هماهنگ دورهای در برخورد با اشکال    99
شکل ‏5 7 شماتیک خط زمانی الگوریتم تطبیقی پیشنهادی    101
شکل ‏6 1دیاگرام کلی شبیه‌ساز[92]    116
شکل ‏6 2 جریان کار اجزای برنامه‌های موازی در شبیه‌ساز [92]    116
شکل ‏6 3 نمونه‌ای از محتویات یک فایل سناریوی خرابی گرها در یک مرکز داده    118
شکل ‏6 4 ماشین حالت خرابی یک گره محاسباتی در ابر    119

شکل ‏6 5 تکه کد تغییر وضعیت حالت میزبان‌های یک مرکزداده به صورت بهینه   


azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

120

شکل ‏6 6 تکه کد پیش‌بینی وضعیت یک گره محاسباتی در زمان آینده time    121
شکل ‏6 7 در صد بهبود زمان اجرای الگوریتم‌های پیشنهادی نسبت به الگوریتم آزمون نقطه مقابله‌گیری دوره‌ای کلاسیک    126
شکل ‏6 8 در صد بهبود زمان اجرای الگوریتمهای پیشنهادی نسبت به الگوریتم آزمون نقطه مقابلهگیری دورهای کلاسیک با افزایش زمان نقطه مقابله‌گیری به 5 دقیقه    127
شکل ‏6 9 تعداد عمل‌های انتخابی در طول زمان اجرا با الگوریتم نقطه مقابله‌گیری دوره‌ای    128
شکل ‏6 10 تعداد عملهای انتخابی در طول زمان اجرا با الگوریتم تطبیقی اولیه    128
شکل ‏6 11 تعداد عملهای انتخابی در طول زمان اجرا با الگوریتم تطبیقی تصحیح شده    129
شکل ‏6 12 تعداد اشکال‌هایی که در طول اجرای برنامه سبب توقف یا عدم توقف ابر می‌شوند    130



 

 

فهرست جداول
جدول ‏1 1 قابلیت اطمینان در مراکز داده مختلف[4]    5
جدول ‏2 1 مقایسه کلاسترهای HA و FT [13]    11
جدول ‏2 2 زمانهای توقف و کارکرد یک سیستم 52×7×12    14
جدول ‏2 3 زمان‌های توقف و کارکرد یک سیستم 52×5×12    14
جدول ‏3 1 مقایسه بین قراردادهای مختلف بازیابی [47]    64
جدول ‏5 1 رابطه وضعیت محیط و الگوریتم پیشبینی    91
جدول ‏5 2 تعاریف پارامترهای استفاده شده در مدلها    102
جدول ‏5 3 مدل هزینه عمل مهاجرت    103
جدول ‏5 4 مدل هزینه عمل نقطه مقابلهگیری    104
جدول ‏5 5 مدل هزینه عمل اجرای بلافاصل    105
جدول ‏6 1 مقداردهی اولیه متغیرهای شبیهساز
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

رایانش ابری

Computing   
OpenStack-HA   
دسترس پذیری بالا در OpenStack (بخش دوم)
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com



کلاسترینگ (خوشه‌بندی) و کوارم (حد نصاب) کوارم مشخص کننده حداقل تعداد گره‌هایی است که در یک کلاستر (خوشه) از گره‌های افزونه بایستی فعال باشند تا آن کلاستر از گره‌ها به فعالیت خود ادامه دهد. هنگامیکه یک گره از کار می‌افتد و کنترل به دیگر گره‌ها داده می‌شود، سیستم بایستی طمینان پیدا کند که داده‌ها و فرآیندها، صحیح و یکسان باقی می‌مانند. به منظور مشخص کردن این مهم محتویات گره‌های باقی مانده مقایسه می‌شود و اگر اختلافی در آن‌ها دیده شود، قانون الگوریتم رأی اکثریت اجرا می‌شود. به همین علت، تعداد گره هر کلاستر در یک محیط دسترس پذیری بالا بایستی …

OpenStack-HA   
دسترس پذیری بالا در OpenStack (بخش اول)
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

ن استک, رایانش ابری 484

  در این مجموعه پست آموزشی قصد دارم مفاهیم دسترس پذیری بالا و نحوه اعمال آن در معماری OpenStack را بیان کنم. دسترس پذیری بالا در سیستم‌ها غالباً با هدف کاهش دو مورد زیر صورت می‌پذیرد: ۱- خرابی سیستم: هنگامی رخ می‌دهد که کاربر با دردسترس نبودن سرویس در یک زمان مشخص مواجه می‌شود ۲- از بین رفتن داده: پاک شدن یا از بین رفتن تصادفی داده اغلب سیستم‌های دسترس پذیری بالا، از محافظت در زمان خرابی سیستم و از بین رفتن داده تنها در وقوع یک نقصان ضمانت می‌کنند. البته انتظار می‌رود تا از نقصان‌های آبشاری یعنی هنگامیکه یک …
توضیحات بیشتر »
رایانش ابری به زبان ساده
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

رایانش ابری

به زبان ساده، رایانش ابری (Cloud Computing) ارائه سرویس‌های رایانشی-سرورها، ذخیره‌سازها، پایگاه داده‌ها، شبکه، نرم‌افزار، تحلیل‌ها و موارد بیشتر-از طریق اینترنت است.
 آموزش برنامه نویسی در آموزشگاه برنامه نویسان
رایانش ابری (Cloud Computing) چیست؟




رایانش ابری یک روشی است برای اینکه محاسبات از طریق اینترنت انجام بشوند. سرویس های رایانش ابری از مراکز داده مجازی بسیار بهینه سازی شده تشکیل شده اند که نرم افزار های مختلف، سخت افزار، و منابع اطلاعاتی را برای زمانیکه شما به آن ها نیاز دارید به شما ارائه بدهند.
رایانش ابری (Cloud Computing) چیست؟

برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر کسب و کار، سازمان ها نیاز به سرمایه گذاری در زمان و بودجه و افزایش مقیاس زیرساخت های فناوری خود، مانند نرم افزار، سخت افزار، و خدمات دارند.
با این حال، با on-premises  زیرساخت های فناوری اطلاعات،مقیاس پردازش ممکن است کند باشد که در این صورت سازمان ها غالبا نمیتوانند به کمال مطلوب هدفشان در زمینه زیر ساخت های فناوری اطلاعات برسند.
رایانش ابری یک روشی است برای اینکه محاسبات  از طریق اینترنت انجام بشوند. سرویس های رایانش ابری از مراکز داده مجازی بسیار بهینه سازی شده تشکیل شده است ، که نرم افزار های مختلف، سخت افزار، و منابع اطلاعاتی را برای زمانیکه شما به آن ها نیاز دارید به شما ارائه بدهند.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

سازمان ها میتوانند به سادگی به فضای ابریشان متصل شوند و از منابع دردسترس استفاده کنند و به ازای هر بار استفاده مبلغی را پرداخت می کنند.

گسترش دادن مدل رایانش ابری

شما میتوانید سرویس رایانش ابری را با استفاده از 3 مدل متفاوت زیر گسترش بدهید:

فضای ابری خصوصی(private cloud)

فضای ابری عمومی(public cloud)

فضای ابری هیبریدی(hybrid cloud)

توابع فضای ابری خصوصی صرفا برای یک سازمان بوده و بر روی شبکه خصوصی و بسیار امن آن ها قرار میگیرد.

فضای ابری عمومی توسط ارائه دهنده سرویس فضای ابری که شامل بالاترین سطح از کارایی در اشتراک گذاری منابع است ارائه میشود.

فضای ابری هیبریدی ترکیبیست از دو مدل فضای ابری عمومی و خصوصی.در فضای ابری هیبریدی ، منابع خاص اجرا یا استفاده میشوند در فضای ابری عمومی و بقیه منابع در محل های فضای ابری خصوصی اجرا یا استفاده میشوند.این روش

بهره وری بیشتری را فراهم میکند.

مدل های سرویس رایانش ابری

رایانش ابری مدل شامل سرویس هایی با مدل های زیر میباشد:

IaaS(1 > زیرساخت به عنوان سرویس

PaaS(2> بستر های نرم افزاری به عنوان یک سرویس

SaaS(3 > نرم افزار به عنوان یک سرویس

IaaS (زیرساخت به عنوان سرویس)

با استفاده از این این مدل سازمان ها کامپوننت های زیرساخت مانند قدرت محاسبات(computing power) و ظرفیت ذخیره سازی(storage capacity) دریافت میکنند.در اینجا سازمان ها کنترل بیشتری بر تمام زیرساخت های فناوری اطلاعات خود که شامل محیط Hosting در برنامه های خود است را دارند.با این حال ، سازمان ها نیاز به نخصیص کارمندان اضافی به حفظ و مدیریت زیرساخت های نرم افزاری خود دارند.مایکروسافت ریموت دسکتاپ و ماشین مجازی را در Microsoft Azure به  عنوان IaaS ارائه داده است.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

PaaS (بستر های نرم افزاری به عنوان خدمات)

مدل PaaS به سازمان های با محیط نرم افزاری یا محیط اجرا ارائه میدهد و گسترش برنامه های کاربردی فراهم می کند. در اینجا، سازمان تنها برای توسعه، نگهداری، و مدیریت برنامه های کاربردی است.ماکروسافت پلتفرم Windows Azure را به عنوان پلتفرمی با مدل PaaS ارائه داده است.

SaaS (نرم افزار به عنوان یک سرویس)

مدل SaaS به سازمان ها ، نرم افزار های آماده برای استفاده(ready-to-use)را ارائه میدهد.آن ها از ترکیب پایه ای از فضای ابری و سرویس های ذخیره سازی برای اینکار استفاده میکنند.ماکروسافت خدمات انلاین محتلفی مانند BPOS (Microsoft Business Productivity Online Suit) و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری انلاین داینامیک ماکروسافت(Microsoft Dynamics CRM online) به عنوان SaaS ارائه میدهد.

مثال

برای درک بهتر چگونگی توانایی کمک پردازش ابری به توسعه قابلیت فناوری اطلاعات یک سازمان ،
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

" Wide World Importers" را  یک شرکت که محصولات زیبایی تولید میکند در نظر بگیرید.بعضی از اوقات ، بخش تحقیقات حجم زیادی از داده را ذخیره و پردازش میکند.در نتیجه ، شرکت در جست وجوی پردازش موثر هزینه ها و راه حل مقرون به صرفه است.علاوه براین "Wide World Importers" شامل یک گروه از دانشمندان واقع در نقاط مختلف جغرافیایی است. فاصله جغرافیایی مانع پژوهش است،پس نیاز به یک راه حل همکاری بهتر است. علاوه بر این، این شرکت در حال برنامه ریزی برای توسعه یک نرم افزار داده کاوی مقرون به صرفه برای جمع آوری داده های بازدید کننده در طول هفته های طولانی در مراسم مجلل زیبایی سالانه در سراسر جهان خود است.پردازش ابری برای این شرکت راه حلی موثر و مقرون به صرفه ارائه میدهد.این شرکت میتواند برای پردازش های اضافی و ذخیره سازی داده های خود از سروریس هایی که Windows Azure ارائه میدهد که بر پایه پرداخت هزینه برای هر بار استفاده است را تقبل کند ، برای انتقال تمام از تجزیه و تحلیل داده های آماری و ذخیره سازی به Azure. با انجام این کار، آنها می توانند سرمایه گذاری بیشتری در زمینه تحقیقات انجام دهند.

این شرکت همچنین میتواند از BPOS ، Microsoft Live Meeting و Microsoft SharePoint Online برای همکاری موثر خود استفاده کند.برای طراحی ، توسعه و تست از برنامه های داده کاوی شرکت میتواند از پلتفرم Windows Azure که تمرکز آن بر روی نرم افزار های ارزشیابی  و کاهش زمان و هزینه مورد نیاز برای تهیه توسعه و تست نرم افزارها است استفاده کنید.

Cloud Computing

رایانش ابری عموما به صورت مجموعه ای از منابع سخت افزاری و نرم افزاری تحت شبکه (غالبا اینترنت) به کاربران ارائه می گردد. رایانش ابری به سه دسته طبقه بندی می گردد:
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

سرویس های مبتنی بر رایانش ابری:

    (Software as a Service (Saas
    (Infrastructure as a Service (IaaS
    (Platform as a Service (PaaS

مزیت رایانش ابری

    کاهش هزینه پیاده سازی و نگهداری دیتاسنترها با تمرکز روی سرویس های مورد نیاز IT
    افزایش سرعت بهره وری با استفاده از منابع جدید IT تنها با تنظیمات ابتدایی
    هزینه کرد متناسب با میزان منابع مورد استفاده از دیتاسنترها و سرورها
    تسهیل تخمین ظرفیت مورد نیاز برای سرویس ها

شرکت مفتاح با داشتن نیرو های مجرب و کارآزموده به اتکای تجربه موفق انجام پروژه های مبتنی بر رایانش ابری در سازمان های بزرگ و در سطوح مختلف آماده ارائه بهترین راه کارها در این حوزه می باشد

Cloud Computing

رایانش ابری عموما به صورت مجموعه ای از منابع سخت افزاری و نرم افزاری تحت شبکه (غالبا اینترنت) به کاربران ارائه می گردد. رایانش ابری به سه دسته طبقه بندی می گردد:

سرویس های مبتنی بر رایانش ابری:

    (Software as a Service (Saas
    (Infrastructure as a Service (IaaS
    (Platform as a Service (PaaS

مزیت رایانش ابری

    کاهش هزینه پیاده سازی و نگهداری دیتاسنترها با تمرکز روی سرویس های مورد نیاز IT
    افزایش سرعت بهره وری با استفاده از منابع جدید IT تنها با تنظیمات ابتدایی
    هزینه کرد متناسب با میزان منابع مورد استفاده از دیتاسنترها و سرورها
    تسهیل تخمین ظرفیت مورد نیاز برای سرویس ها
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

با داشتن نیرو های مجرب و کارآزموده به اتکای تجربه موفق انجام پروژه های مبتنی بر رایانش ابری در سازمان های بزرگ و در سطوح مختلف آماده ارائه بهترین راه کارها در این حوزه می باشد