پایان نامه ارشد cloud computing
انجام پروژه دانشجویی رایانش ابری
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
مفهوم
رایانش ابری را می توان یکی از مفاهیم مهم در حوزه ی فناوری اطلاعات در
دنیای امروز محسوب نمود.کارشناسان اعتقاد دارند که مفهوم CLOUD COMPUTING
باعث پیشرفت شگرفی در حوزه ی فناوری اطلاعات می گردد.رایانش ابری را می
توان به عنوان مراکز داده سخت افزاری و نرم افزارهای ایجاد کننده سرویس های
پردازش تعریف نمود.در توضیح مفهوم رایانش ابری به عنوان یک علم در دنیای
امروز می توان به این موضوع کلی اشاره نمود که CLOUD COMPUTING یک متد جدید
است که در آن منابع مجازی و قابل توسعه از طریق شبکه های اینترنتی و در
قالب سرویس پردازش ارائه می گردد.ارائه سرویس به کاربر بر اساس تقاضای آن
بدون نیاز ایشان به دستگاه جانبی پردازش و یا آگاهی از محل پردازش ، پایه و
اساس رایانش ابری است.به عنوان مثال در توضیح مفهوم رایانش ابری ، CLOUD
COMPUTING را می توان به عنوان شبکه برق رسانی تشبیه کرد که مصرف کنندگان
تنها از طریق درگاههای تامین کننده انرژی و بدون نیاز به آگاهی از نحوه ی
ایجاد الکتریسیته و همچنین مکان تولید آن ، می توانند از آن بهره
بگیرند.تسهیل دسترسی به حجم انبوهی از منبع های محاسباتی در قالب مجازی از
اهداف مهم در رایانش ابری است که با بکارگیری تجمیع منابع و تشکیل سیستم
یکپارچه میسر شده است.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
مدل
هایی را که در حوزه ی رایانش ابری به ارائه خدمات می پردازند را می توان
در سه گروه Iaas ، Paas و Saas تقسیم بندی نمود.Iaas یا همان زیر ساخت به
عنوان خدمت را می توان به عنوان ارائه کننده اساسی ترین خدمات زیر ساخت از
جمله فضای ذخیره نمودن ، پردازنده ، تهیه ی سرور و … معرفی نمود.ارائه نرم
افزار و سرویس که توانایی ایجاد برنامه کاربردی و نرم افزار را با استفاده
از ابزار های ارائه دهنده به مشتری می دهد را می توان به عنوان بستر به
عنوان خدمت و یا همان Paas معرفی نمود.Saas یکی دیگر از مدل های ارائه
خدمت در رایانش ابری است که در قالب نرم افزار به عنوان خدمت معرفی می گردد
و خدمات ارائه شده در این زیر بخش گستردگی بیشتری از دو زیر بخش فوق الذکر
دارد ، زیرا اکثر خدمتهای ارائه شده توسط برنامه کاربردی قادر است به
عنوان خدمت نرم افزاری در اختیار مشتری قرار بگیرد.از وظایف دیگر Saas می
توان به نگهداری و آپدیت نرم افزار های ارائه خدمات اشاره نمود.
گروه
مشاوران 09367292276با دارا بودن کادر مجرب و متخصصان آمادگی ارائه خدمات
لازم به شما دانشجویان را در زمینه ی انجام پروژه های نرم افزاری رایانش
ابری را دارا می باشد.به همین منظور شما می توانید با کارشناسان مجموعه در
تماس باشید و پس از ارسال جزییات مربوط به پروژه خود شامل مقالات بیس و
نوآوری های تعریف شده از کمک و راهنمایی های ایشان در جهت پیشبرد پروژه
استفاده نمایید.کادر مشاوران 09367292276با بررسی مقاله بیس و همچنین
نوآوری های مد نظر شما اقدام به انجام پروژه نرم افزاری شما در کوتاهترین
زمان و با بالاترین کیفیت ممکن می نماید.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
پایان نامه زمانبندی در رایانش ابری با عنوان طراحی و پیاده سازی یک زمانبندِ کار اشکال آگاه در سیستمهای محاسبات ابری می باشد
پایان نامه ارشد cloud computing
پایان نامه زمانبندی در رایانش ابری با عنوان طراحی و پیاده سازی یک زمانبندِ کار اشکال آگاه در سیستمهای محاسبات ابری می باشد
پایان
نامه زمانبندی در رایانش ابری با عنوان طراحی و پیاده سازی یک زمانبندِ
کار اشکال آگاه در سیستمهای محاسبات ابری می باشد.در این پایان نامه
سیستمهای محاسبات ابری را به عنوان یکی از سیستم های پردازش موازی مبتنی
بر مبادله پیام مورد بررسی قرار میدهیم. این محیط ها به علت ویژگی خاص خود
که ارتباط کارهای موازی فقط از پیامهای رد و بدل شده انجام میپذیرد،
دارای توانمندیهای بالقوه برای انجام عملیات بازیافت میباشند.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
از
این رو، آنچه ما به طور خلاصه مورد مطالعه قرار خواهیم داد، قراردادهای
بازیافت مختلف برای محیط مبادله پیام خواهد بود. این قراردادها برای
توانمند کردن محیط پردازش موازی به منظور تحملپذیر کردن در برابر اشکال،
اطلاعاتی نظیر حالت ماشینهای مجازی یا محتوی پیامها را در طول اجرای عادی
نگه داری میکنند تا در زمان وقوع اشکال با استفاده از آن-ها، عملیات
بازیافت انجام پذیرد.
در این پایان نامه
در فصل دوم با قابلیت دسترسیبالا آشنا خواهیم شد و سپس در فصل سوم
قراردادهای بازیافت در یک محیط پردازش موازی مبتنی بر مبادله پیام را مورد
بررسی و مقایسه قرار میدهیم. در فصل چهارم به مطالعه کارهای اخیر انجام
شده در زمینه برخورد پیشکنشی با اشکالهای محتمل میپردازیم. فصل پنجم را
به معرفی الگوریتم پیشنهادی اختصاص داده و در آخر به پیاده سازی و ارزیابی
الگوریتمهای پیشنهادی و مقایسه آن با روش کلاسیک پرداخته و نتیجه گیری
مینماییم.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
فهرست مطالب
1 مقدمه 2
2 قابلیت دسترسی بالا 9
2-1 مفاهیم پایه قابلیت دسترسی بالا 10
2-1-1 تعریف قابلیت دسترسی بالا 10
2-1-2 مفاهیم و مباحث مرتبط با قابلیت دسترسی بالا 11
2-1-3 معیارهای سنجش قابلیت دسترسی 13
2-1-4 سطوح قابلیت دسترسی بالا 15
2-1-5 توقف برنامهریزی شده و توقف برنامهریزی نشده 16
2-1-6 عوامل مؤثر بر میزان دسترسی سیستم 18
2-2 دستیابی به قابلیت دسترسی بالا در سیستمهای کلاستر 19
2-2-1 تعریف نقاط منفرد بروز خرابی 19
2-2-2 از بین بردن نقاط منفرد بروز خرابی در اجزای سختافزاری 19
2-2-3 از بین بردن نقاط منفرد بروز اشکال در اجزای نرمافزاری 28
2-2-4 تشخیص دهندۀ خرابی در کلاسترهای با قابلیت دسترسی بالا 30
2-2-5 معماری کلاسترهای با قابلیت دسترسیبالا 32
2-2-6 اتصالات و شبکه کلاستر 34
2-2-7 مدیریت و نظارت بر کلاستر 34
2-2-8 تصویر یکپارچه سیستم (SSI) 41
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
3 روالهای تحملپذیر اشکال برای رسیدن به قابلیت دسترسی بالا در سیستمهای مبادله پیام 36
3-1 پیشزمینه و تعاریف 39
3-1-1 مدل سیستم 39
3-1-2 حالتهای سیستم یکپارچه 40
3-1-3 تعامل با دنیای خارج 42
3-1-4 پیام در حال گذر 43
3-1-5 قراردادهای ثبت وقایع 44
3-1-6 ذخیرهساز پایدار 46
3-1-7 جمعآوری دادههای زائد 47
3-2 بازیافت براساس نقطه مقابله 48
3-2-1 نقطه مقابله گرفتن به صورت غیرهماهنگ 48
3-2-2 نقطه مقابله گرفتن به صورت هماهنگ 53
3-2-3 نقطه مقابله گرفتن بر اساس ارتباطات 57
3-3 بازیافت بر اساس ثبت وقایع 62
3-3-1 شرط یکپارچگی بدون پروسههای یتیم 63
3-3-2 ثبت بدبینانه وقایع 64
3-3-3 ثبت خوشبینانه وقایع 68
3-3-4 ثبت علّی وقایع 71
3-3-5 مقایسه قراردادهای بازیافت 74
3-4 مباحث مطرح در پیادهسازی 74
3-4-1 بررسی 74
3-4-2 پیادهسازی تکنیکهای نقطه مقابله گرفتن 75
3-4-3 مقایسة قراردادهای نقطه مقابله گرفتن 77
3-4-4 قراردادهای ارتباطی 78
3-4-5 بازیافت بر اساس روش ثبت وقایع 79
3-4-6 ذخیرهساز پایدار 80
3-4-7 دنبال کردن وابستگی 81
3-4-8 بازیافت 82
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
4 کارهای انجام شده اخیر 71
4-1 مروری بر روشهای پیشبینی اشکال 72
4-1-1 کلاسه بندی و اشکالهای ریشه آماری 73
4-1-2 مدل آماری زمان میان خرابیها 74
4-1-3 جمعآوری و پیشپردازش دادههای مرتبط با خرابی 74
4-2 تکنیکهای پیشبینی اشکال 76
4-2-1 حدآستانه مبتنی بر آمار 76
4-2-2 آنالیز سریهای زمانی 76
4-2-3 کلاسهبندی مبتنی بر قانون 77
4-2-4 مدلهای شبکه بیزی 78
4-2-5 مدلهای پردازش شبه مارکوف 79
4-3 مطالعات انجام گرفته 80
5 روش پیشنهادی 86
5-1 مدل اشکال 86
5-1-1 متوسط زمانی تا خرابی 90
5-2 مبانی احتمال و پیشبینی 92
5-2-1 مفاهیم اولیه 92
5-2-2 رابطه قانون بیز و احتمال درستی پیشبینی 94
5-3 رابطه الگوریتم پیشبینی و مدل اشکال 96
5-3-1 تحلیل روابط احتمالی 96
5-4 مدل پیشنهادی 100
5-4-1 ارائه الگوریتم 103
5-4-2 مدل مبتنی بر هزینه 105
5-4-3 اثر پیشبینیکننده بر روی مدلهای هزینه 110
5-4-4 تصمیمگیری سیستم در کارگزار ابر 112
6 نتایج آزمایشها 109
6-1 معرفی شبیهساز CloudSim 109
6-1-1 اجزای ابر 110
6-1-2 اجزای اصلی هسته 112
6-1-3 سرویسهای موجود و الگوریتمهای آنها 116
6-1-4 روند کار شبیهساز
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
118
6-2 نحوه پیادهسازی سیستم تحملپذیر اشکال در شبیهساز 119شکل 6 5 تکه کد تغییر وضعیت حالت میزبانهای یک مرکزداده به صورت بهینه
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
120
شکل 6 6 تکه کد پیشبینی وضعیت یک گره محاسباتی در زمان آینده time 121